Na WFD 2025 sem naredil prve samostojne KV zveze. Predhodno je bila samo ena zveza v okviru tečaja v RK Ljubljana. Za potrebe WFD sem izdelal 3 segmentni 5m alu drog. WFD tip radioamaterskega dogodka je bil idealen zame, ker sem že predhodno rad opravil kakšno zimsko prenočevanje v odročnih snežnih razmerah, torej z nekaj malega izkušenj. Z licenco za radioamaterja staro dva meseca pametnih radioamaterskih nasvetov ne morem dati, mogoče komu prav pridejo izkušnje v podobnih klimatskih razmerah na terenu.
WFD-ja bi se morala udeležiti dva radioameterja. S57KZ v času dogovarjanja ni upošteval datuma WFD, ta teden ima trojček izpitov na fakulteti in njegove prioritete so bile jasne. Bil tako prijazen, da je na lokacijo pripeljal svojo Yaesu FT-891, tuner in endfed anteno MFJ1984HP in podal nekaj osnovnih napotkov.
Šotor je bil za eno osebo velik. Za dve osebi bi bil idealen. Če upoštevamo eno ali dve zložljivi mizi, stole, opremo, mizico za plinski kuhalnik in dve ležišči ter 24 urno skupno prebivanje, čisto nič prevelik. Velikost je bila negativen faktor, ker je bila površina hlajenja toliko večja. Pri šotoru se je pojavil še en problem. Kupljen leta 2016, zadnja tri leta ni bil uporabljen. Po postavitvi je bilo v plastičnih oknih polno velikih lukenj. Utrujena trda plastika, nekaj so prispevale nižje temperature. Brez širokega lepilnega traku bi WFD predčasno zaključil.
Za ogrevanje sem uporabil prenosni kitajski dizelski 5 kW grelec. Po ocenjeni porabi v 24 urah in po energetski vrednosti dizla, bi njegovo moč realno ocenil nižje na 3,5 kW. Pri kitajski opremi je velikokrat tako, da zadeva deluje, nato dodamo vejico. Imel sem že izkušnjo s terena, da je originalna cev na pumpici goriva počila. Dobro je cevne napeljave za gorivo zamenjati za kvalitetnejše in predvsem ustreznejših premerov. Originalne cevi so bile pretesne in zato je prišlo do pretrganja. Pri porabi energije so zagonski tokovi cca 14A, med delovanjem cca 4A. Pri priklopu na akumulatorje z 12,6V napetosti mi je grelec javil napako E-01, prenizko napetost. Rešila sta me dve LiPo 4S bateriji 16 Ah, ki sta zadostovali za 4,5 ure delovanja. Izmenično je ena poganjala grelec, druga se je polnila. Polnjenje s 16A je bilo po celicah zelo neenakomerno, polnilni tok sem nastavil na 5A. Poraba dizel grelca v 24 urah je bila cca 85A Ah. Pri zunanji temperaturi 9 stopinj sem imel v šotoru pri tleh 16 stopinj, na višine mize 20 stopinj, ob zunaj rahlo vetrovnih razmerah. Baterije sem varoval s piskačem mejne napetosti, sicer bi jih uničil.
Generator 2,8 kW sem imel s seboj z namenom polnjenja akumulatorjev. V akumulatorskem setu imam tudi Victronov DC/DC 30A polnilec za polnjenje z avtomobila. Pri relejskih odklopnikih sekundarnih akumulatorjev previdnost. Poznam osebo, ki mu je v tujini uničilo alternator. Mogoče bi bilo bolje uporabiti to, kot pa 10A pametni polnilec na 220V. Potreboval bi ustrezne kable. 50m podaljškov generator dovolj oddalji, da zvočno ni moteč. Uporabljena oprema je bila tista, ki je bila pri roki. Nek mali inverterski generator, 100+ Ah akumulatorjev in zmogljivejši polnilec bi bila boljša kombinacija. Pri uporabi generatorja imam tudi že izkušnjo, da mi je sredi noči ugašal. Razlog je bil nivo olja v motorju. Dobro je olje imeti napolnjeno do maksimalne višine.
V soboto proti večeru je bilo na KV bolj žalost in neizkušen sem zato že krivil anteno in postajo. V soboto sem tako ali tako šele spoznaval funkcije FT-891. V nedeljo zjutraj se je začela kontest veselica. Bolje slišne in opravljene zveze z Ukrajino, Nizozemsko in Španijo so bili zame dovolj daleč. Poleg tega je bil moj namen v soboto spoznavati lastnosti kupljene nove diamond x300 antene in vhf/uhf postaje.
Glede materialov v mrazu mogoče še, da se McKinley samonapihljiva blazina na mrzlih tleh ni hotela samonapolniti. Kampa samonapihljiva blazina ima širok dostopen ventil in sem jo lahko napolnil na usta. Za spanje sem uporabil 12V 50W grelno blazino. Neuporaben tristopenjski kontroler sem zamenjal za PWM regulator. Pri 70% nastavitvi moči sem se zjutraj ob 7h zbudil na toplem ležišču, rahlo preznojen.
Mogoče drugo leto spet. Idilično v neki lepi zasneženi pokrajini.
že objavljena fotografija:

shack:
nočni ambient:
73, S57LA