Živjo vsem.
Zadeva je taka:
- s 1.1.2015 je potrebno vse fakture(račune), ki so izdani enemu izmed proračunskih uporabnikov, poslati izključno v elektronski obliki - eračun. Kateri so ti proračunski uporabniki je zapisano tule:
http://www.ujp.gov.si/dokumenti/dokument.asp?id=464Za ostale pravne osebe je še vedno mogoče pošiljati navadno papirno fakturo.
Seveda so modre glave zgruntale tak register, da se pojavlja 5x isti naziv, 5x ista davčna, razlikuje se le številka TRR-ja. Napotek je tak, da v kolikor ne veš nakateri račun nakazati, izbereš prvega, ki ga najdeš v registru. Na UJP-u naj bi potem poskrbeli, da pride zadeva na pravi naslov.
- V kolikor mora e-račun pripraviti nekdo, ki pošilja majhno število e-računov, lahko to stori preko ročnega vnosa podatkov, na spletnem portalu UJP-a (ki še ni pri življenju ampak naj bi bil v prvi polovici decembra). Na portalu naj bi človek vnesel podatke, oni bi pa sami izdelali e-račun in ga posredovali prejemniku.
Seveda je potrebno digitalno potrdilo. Veljavna naj bi bila vsa potrdila, ki so navedena v prejšnjem postu. Število tako pripravljenih e-računov naj bi bilo 5 na mesec, kar pa nikjer ni izrecno zapisano.
- V kolikor izdajatelj e-računov (tisti, ki pripravi fakture v e-obliki), mesečno posreduje večje število e-računov za proračunske uporabnike mora uporabiti drugačen način pošiljanja. Možnosti sta dve:
- uporaba UJP Net-a
- pošiljanje preko ene izmed bank
V obeh primerih je potrebno izdelati e-račun, ki pa je sestavljen iz naslednjih sestavin:
- fakture v elektronski obliki v formatu eSlog 1.5 (če gre direktno na UJP Net lahko tudi 1.6)
- priloge (običajno PDF)
- ovojnice e-računa (v tem edokumentu je referenca na prva dva dokumenta in se uporablja, da pride celoten paket vseh treh dokumentov do prejemnika)
Torej, en e-račun je sestavljen iz treh dokumentov. Prvi in zadnji so v XML obliki, drugi pa je običajno PDF datoteka
Če želi nekdo posredovati zadeve preko ene izmed bank, ga bo ta vključila v t.i. register izdajateljev e-računa (Ta register se vodi pri Bankart-u, ki tudi drugače skrbi za veliko stvari, ki zadevajo plačilni promet), izdajateljevi podatki pa so potem vidni tudi na vseh elektronskih bankah, pri drugih bankah v S5.
Za radio klube sicer to ni tako pomembno (ker najbrž ne bojo izdajali e-računa nobenemu razen UJP uporabnikom), je pa ta zadeva pomembna, če bi želel izdajatelj prejemati naročila na prejem e-računa tudi od drugih poslovnih subjektov, ki niso UJP in bi jim potem izdajatelj lahko pošiljal e-račun. Z izjemo UJP-a (za katerega pravilo ne velja) se morajo vsi ostali strinjati s tem, da mu izdajatelj pošlje fakturo v eobliki. Drugače tega ne sme narediti.
Druga zadeva, ki je nadaljevanje prve je e-prijava na e-račun. To je strinjanje prejemnika fakture, da želi prejemati fakturo v obliki e-računa.
Če povzamem:
- izdajatelj se mora vključiti (prijaviti) v register izdajateljev preko svoje banke
- prejemnik pa se mora pri svoji banki oz. osebno pri izdajatelju, prijaviti na prejem e-računa (to ne velja za UJP po 1.1.2015, njim je treba pošiljati e-računa, če so se oni prijavili ali ne)
Za informacijo, nekatere banke ponujajo tudi storitev, da preko elektronske banke, ročno 'kucaš' podatke in ti oni potem izdelajo tri dokumente, ki sem jih prej omenil, nimajo pa vse banke tega v svoji ponudbi. Vseeno pa velja zaveza, da se mora izdajatelj prijaviti v register, prejemnika pa s prejemom e-računa strinjati.
Seveda obstaja tudi alternativa v obliki raznih spletnih portalov, ki se ukvarjajo s pripravo e-računa.
V zgornjih postih sem zasledil tudi podatek, da naj bi UJP podaljšal rok za pripravo. Ne računat na to.
Ok, upam, da sem zajel večino tega, kar je pomembnega. Če še kaj ni jasno pa vprašajte.
VY 73 de S59GI - Bojan