Živjo, Jure!
Tudi jaz se malo ukvarjam z modelarstvom. LI-Po baterijo imam dosedaj samo eno, za pogon helikopterčka.
Osnovna prednost teh akumulatorjev je velika kapaciteta v majhni masi in veliki praznilni tokovi, tudi že do 30 kratna kapaciteta (če je aku 2000 mAh, je sposoben dati 60 A, v kratkih "burstih" pa še več).
Slabost je visoka cena in potreba po posebnem polnilcu ali vsaj balanserju, ki je dodan standardnemu polnilcu. Balanser ima nalogo, da polni vse celice enakomerno. Posamezna celica ima nazivno napetost
3,7 V, v nobenem primeru pa je ne smemo izprazniti pod 3V, ali napolniti preko 4,2 V. Imajo poseben priključek za prazneje in drugega za polnjenje, ki ima toliko priklopov kot je celic plus enega (-) skupnega. Z njimi je potrebno zelo pazljivo ravnati, saj se zelo rade vžgejo. Priporočajo celo hranjenje v posebnih ognjevarnih vrečkah.
Tudi njihova cena je še dokaj visoka. Kake kitajske noname 2,2 Ah 11,1 V dobiš za cca 50 evrov.
Sam raje uporabljam NiMH celice, ki so tudi že sposobne dajati velike tokove za pogon motorčkov.
Ena taka celica z oznako Race in 1,4 Ah v modelarskih trgovinah stane 2,8 evra, kratkotrajno (pri
izvajanju loopingov) pa motor s primerno eliso potegne iz nje tudi preko 20 A. Proizvajalec pa celo priporoča polnjenje z 2,2 A!
Predvidevam, da v radioamaterskih dejavnostih ne rabiš velikih tokov in majhne teže akumulatorjev, zato so NiMH akumulatorji najbrž boljša izbira. Celica AA velikosti in 2,7 Ah v Baumaxu stane nekaj centov preko 4 evre, verjetno pa ni sposobna dajati velikih praznilnih tokov.
Članek o tem kako pravilno rokovati z akumulatorskimi baterijami je bil objavljen v letošnji 5. številki modelarskega glasila TIM. Na forumu
http://forum.modelarji.com pa ostaja posebna tema o baterijah in polnilcih.
LP Janez, S57J