Osveževanje akumulatorja (baterije)

O radioamaterstvu v S5 in po svetu

Moderatorji: S57D, s55o

Osveževanje akumulatorja (baterije)

OdgovorNapisal/-a sierra » 18 Maj 2004, 23:42

Imam baterijo*, ki dlje časa ni bila rabljena. Na internetu sem videl,
da obstaja možnost za "osvežitev" baterije* z enosmernim tokom.
Tako da priključimo + na - in - na + za sekundo ali dve, ter baterijo*
ponovno napolnemo. Ali ta teorija drži oz. ali obstaja kak drug
način za osvežitev???


*baterija...mišljeno je baterijski akumulator

Pozdrav,
Sierra
sierra
 

OdgovorNapisal/-a s56vvo » 19 Maj 2004, 06:09

Mislis s tem na svinčev akumulator
S56VVO - Vojta
s56vvo
 
Prispevkov: 12
Pridružen: 15 Jan 2004, 07:32
Kraj: wajdusna

OdgovorNapisal/-a S56KPN » 19 Maj 2004, 07:47

Iz mojih skromnih izkušenj ti lahko povem da je to lari fari.
Kokr sem jst to opazil so razlike minimalne pa še držijo samo nekaj časa govorim o max 10% razliki!
Elektrika je edina k___a k se ne pusti slatat pa se placat jo mors!
S56KPN
 
Prispevkov: 220
Pridružen: 13 Avg 2002, 14:02
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a s56oa » 19 Maj 2004, 08:59

Jaz se tudi priporocam za kako pametno metodologijo ozivljanja svincevih akumulatorjev. Imam enega avtomobilskega, ki ni bil prav dosti nucan, ampak je vec kot leto dni stal neuporabljen in mu je napetost padla na slabih 6V. Sem ga probal filat, vendar mu zelo hitro napetost spet pade precej pod 10 V. Mi ga je skoda vrec stran, razen ce je res odpisan. Bi ga namrec rad ponucal za kako portable delo.

73 de S56IUA - Ognjen
Uporabniški avatar
s56oa
 
Prispevkov: 756
Pridružen: 23 Maj 2001, 01:00
Kraj: Ilirska Bistrica, Slovenia

OdgovorNapisal/-a s56a » 19 Maj 2004, 09:00

Začasna priključitev inverzne napetosti ustreza hitrem pražnjenju akumulatorja kar pri stari bateriji nima nobenega smisla. Jaz se spomnem priporočil za polnenje z izmenično napetostjo čez diodo. Naj bi to imelo pozitivne kemične učinke. Verjetno še en od radioamaterskih mitov...
s56a
 

OdgovorNapisal/-a S57S » 19 Maj 2004, 09:13

73!
Pri povsem iztrošenI ''svinčevI'' bateriji so ponavadi ploščice, ki
služijo kot elektrode dobesedno mehansko skrivljene, takšna baterija je
v ''kratkem stiku''. Ker je ''napaka'' mehanske narave, nobena ''Woo-Doo''
rešitev ne pomaga več. Verjetno je podobno tudi pri ostalih baterijah.
Svetujem ti, da staro baterijo zamenjaš z novo.

Lep pozdrav,
Aleksander, S57S
S57S
 
Prispevkov: 431
Pridružen: 10 Jan 2002, 01:00
Kraj: Golisce

OdgovorNapisal/-a s51fu » 19 Maj 2004, 10:15

s56iua napisal/-a:Jaz se tudi priporocam za kako pametno metodologijo ozivljanja svincevih akumulatorjev. Imam enega avtomobilskega, ki ni bil prav dosti nucan, ampak je vec kot leto dni stal neuporabljen in mu je napetost padla na slabih 6V. Sem ga probal filat, vendar mu zelo hitro napetost spet pade precej pod 10 V. Mi ga je skoda vrec stran, razen ce je res odpisan. Bi ga namrec rad ponucal za kako portable delo.

73 de S56IUA - Ognjen

Hi Ognjen,
ali si preveril, ce v vsaki celici elektrolit sega do oznacene visine?
gl, DD+
Uporabniški avatar
s51fu
 
Prispevkov: 205
Pridružen: 19 Maj 2001, 01:00
Kraj: LJ

OdgovorNapisal/-a s55z » 19 Maj 2004, 12:54

Pri NiCd vem da pomagajo tokovni sunki - recimo 10 x I polnilni, da skuriš nastale kristale, ki delajo stike. Očitno je, da je pri tebi pol celic v stiku, kar je lahko mehanskega ali pa kemičnega vzroka. Kot sem rekel, poskusi z močnimi kratkimi sunki.

Nekaj podobnega dela čip za hitro polnjenje v ECS tehnologiji. V nekaj minutah brez segrevanja napolni NiCd li NiMh accu, pri svincu je malce počasnejši, pa še vedno učinkovit. Treba je samo zagotoviti dovolj močan vir toka glede na kapaciteto akumulatorja.

Takšen polnilnik sem v SE objavil okoli leta 97, firma Clip d.o.o. iz Maribora pa še vedno prodaja srce takšnega polnilnika v KIT kompletu (na ploščici je patentiran čip - srce, pulzno širinski regulator, referenčne napetosti, varnostna logika, in preko opto couplerje gnani gonilniki za FETe - mislim, da KIT stane okoli 9kSIT). Aplikacija s preklopnim regulatorjem za 300W ECS polnilnik je bila super zadeva. Nekje imam še načrte in navodila za gradnjo in navijanje feritnega transformatorja. Poleg srca /zadeva je patentirana in se tudi imenuje Heart/ potrebuješ omenjeni feritni trafo, dva FETa npr APT1001, mali 12V trafo za napajanje logike, nekaj VN kondenzatorjev in uporov, preklopnik za različne režime, in to je v glavnem vse.

Je pa tudi aplikacija z navadnim diodnim usmernikom in regulacijskimi močnostnimi tranzistorji. Kdor ima pa malo žilice, pa lahko zadevo upravlja s procesorjem, nastavlja tokove in režime, itd...

Aha, proizvajalec čipa je avstrijski Enstore Energie GmbH...

Slišal sem, da so na osnovi tega čipa naredili 30kW-ni hitri sistem za polnjenje in obnavljanje accu celic za viličarje...
VY 73 & GL, Dragan S55Z, EPC #0760
HAMtech - Toys for real CONTEST-ers and DX-ers
s55z
 
Prispevkov: 2455
Pridružen: 13 Jul 2003, 03:29
Kraj: Ljubljana - JN76HB

OdgovorNapisal/-a s56oa » 19 Maj 2004, 13:04

s51fu napisal/-a:Hi Ognjen,
ali si preveril, ce v vsaki celici elektrolit sega do oznacene visine?
gl, DD+


Od nizkoproracunskih in low tech postopkov, mi verjetno res ostane za sprobat samo se ta varijanta. Vse druge so drazje od samega novega akumulatorja.

73 de S56IUA - Ognjen
Uporabniški avatar
s56oa
 
Prispevkov: 756
Pridružen: 23 Maj 2001, 01:00
Kraj: Ilirska Bistrica, Slovenia

OdgovorNapisal/-a s55z » 19 Maj 2004, 13:35

P.S. Ne zagotavljam pa, da bi to oživilo tvoj Accu, :-?

Jej, Danilo pozdravljen... Kako kaj teta Tončka, HI?
VY 73 & GL, Dragan S55Z, EPC #0760
HAMtech - Toys for real CONTEST-ers and DX-ers
s55z
 
Prispevkov: 2455
Pridružen: 13 Jul 2003, 03:29
Kraj: Ljubljana - JN76HB

OdgovorNapisal/-a s51fu » 19 Maj 2004, 15:58

s57tda napisal/-a:
Jej, Danilo pozdravljen... Kako kaj teta Tončka, HI?

Jejhata Dragan, Teto Tončko je pa cas povozil!
Čisto sem pozabil nanjo!
Saj niti ne vem, v katero omaro se je skrila ...

Je pa lepo, da si se spomnil nanjo!
gl, DD*
Uporabniški avatar
s51fu
 
Prispevkov: 205
Pridružen: 19 Maj 2001, 01:00
Kraj: LJ

jj

OdgovorNapisal/-a sierra » 19 Maj 2004, 20:23

s57tda, se je še najbolj približal mojemu uprašanju. Namreč imam 6
NiCd baterij vezanih zaporedno. Zanima me kako točno bi moral
priklopiti sponke (+na+ ali -na+) in s kakšno napetostjo bi moral
izvesti ta "šok"?

lp
sierra
 

OdgovorNapisal/-a s57mhr » 19 Maj 2004, 20:33

Pred časom sem imel priložnost pogovarjati se o obnovi svinčevih akumulatorjev z serviserjem iz TAB-Mežica (, ko smo v službi menjavali akumulator na viličarju).
Njegov nasvet je bil, da naj se star elektrolit iz celic zlije ven, celice pa izpere z destilirano vodo ter tako odstrani usedline (elektrolitsko blato). Celice akumulatorja se napolni z novim elektrolitom (ustrezno koncentrirano žvepleno kislino (dobi se v avto trgovinah)).
Sledeče je seveda polnjenje.
Opravilo je smiselno v kolikor ni nobena celica v stiku.


73 Miran, S57MHR
Uporabniški avatar
s57mhr
 
Prispevkov: 16
Pridružen: 24 Maj 2002, 11:01
Kraj: JN75CQ

obnavljanje NiCd baterij

OdgovorNapisal/-a s55e » 21 Maj 2004, 11:38

Obnovitev NiCd akumulatorskih celic (moj pogled);
1. Preveri ali se katera slini (če iz njih izhaja elektrolit, če je nekaj malega kristaliziranega ob zatesnitvi - očisti) Če točijo pa z njimi na Petrol med posebne odpadke (baterije),
2. Izmeri ali je katera v kratkem stiku (OV)
3. Izmeri ali ima katera obrnjeno polariteto,
4. Poizkusi jih obuditi s tokovnim sunkom priklop + na + in - na - ! (vsako posebej in ne vseh skupaj v seriji) za to bo uporaben 12V usmernik z omejitvijo toka (uporabi primerno omejitev glede na Ah celice) ali pa večji kondenzator (nekaj 1000uF) nabit z, recimo 50V - uporaben je kondenzator iz fotografski flash-ov - preživijo namreč izredno visoke tokove praznjenja - PRI VSEM TEM PA PAZI IN SE ZAVEDAJ DA LAHKO ACCU TUDI RAZNESE! Pazi na oči in druge zadeve... Če nisi prepričan v to kar počneš potem raje kupi nove akumulatorkse baterije! Ob (po)oživljanju jih potipaj (temperatura) in pravočasno odnehaj - od nekaj kratkih sunkov se sicer ne bi smele pretirano segreti, pa vseeno...
5. Če je oživljanje uspelo in akumulatorske celice kažejo znake življenja jih daj polniti z 1/10 toka nazivne kapacitete (1600mAh polnim 10 ur z 160mA ali 20 ur z 80mA) - lahko tudi vse skupaj - vezane v serijo.
6. Daj jih prazniti (z majhnim tokom ) in ponovi postopek od točke 5. Ko jih prazniš, jih ne izprazni preveč (to ponoviš več krat).
7. Kar nekaj napotkov najdeš na to temo na internetu - strokovnjaki za to so tudi modelarji, od katerih pa imajo nekateri kar čudne poglede na te sklope.
8. Obstajajo tudi specializirani polnilci, ki počnejo podobno (impulzno , polnijo pa praznijo in to ne s konstantnim tokom) - ob tem pa še izmerijo kapaciteto celic, tudi ti imajo (vsaj večina njih) pomanjkljivost da rabijo direktni dostop do vsake NiCd celice.

LPJ
s55e
 
Prispevkov: 167
Pridružen: 03 Jun 2002, 08:38

akumulatorske kozlarije

OdgovorNapisal/-a s53mv » 23 Maj 2004, 02:32

Zivijo vsem,
po vseh amaterskih casopisih zasledim kup kozlarij okoli akumulatorjev in tudi S50LEA ni nobena izjema.

Torej, kakrsenkoli akumulator imamo, ce se pokvari, ponavadi nobeno ozivljanje nic ne pomaga. Ozivljanje akumulatorja je 100% izguba casa, denarja, elektrike in raznih cudnih kemikalij.

Kar lahko storimo, je to, da s pravilnim rokovanjem akumulatorja takoj ne unicimo oziroma ga ne unicimo v kratkem casu. Da akumulatorja ne unicimo, se moramo vsaj malo spoznati na kemicna cudesa znotraj njega.

Nam radioamaterjem prideta pod roke v glavnem dve vrsti akumulatorjev, ki se med sabo mocno razlikujeta, in sicer:

(1) svinceni (s tekocim ali zelatinastim elektrolitom)

(2) hermeticni NiCd (NiFe, NiMH itd)

Svincenim najbolj skodi to, da so prazni. Tedaj svincev sulfat prekristalizira v taksno obliko, da se akumulatorja ne da vec polniti. Svincen akumulator moramo torej stalno drzati poln, polniti ga moramo vsaj enkrat na mesec. Ce ga zapustimo za vec mesecev, sodi samo se v smetnjak za posebne odpadke. V svincenem akumulatorju se polnjenje zakljuci s povisano napetostjo, torej ga lahko polnimo na konstantno napetost in na konstantni napetosti (13.8V za baterijo 6 celic) ga lahko tudi stalno dopolnjujemo in drzimo prikljucenega.

NiCd druzini akumulatorjev obratno najbolj skodi polnjenje! Pri polnjenju, se posebno z vecjim tokom, se na negativni elektrodi tvorijo veliki kristali kovine, ki prebodejo izolacijo do pozitivne elektrode in spravijo celico v kratke stik. Poln NiCd akumulator ima povrhu zelo korozivno pozitivno elektrodo, ki spet razjeda izolacijo do negativne elektrode. NiCd akumulator torej obvezno hranimo izpraznjen! Po koncani uporabi moramo NiCd akumulator vedno izprazniti, zato si je nujno izdelati primeren praznilec, ki se sam odklopi, ko napetost pade na doloceno mejo. Ce namrec praznimo BATERIJO VEC CELIC se naprej, se na najsibkejsi celici obrne polariteta in se zacne polniti v obratno smer, kar jo zelo hitro spravi v kratek stik.

Pri polnjenju vseh akumulatorjev se sprosca toplota (obratno od tega, kar trdijo nekateri teoretiki na S50LEA, ki niso v zivljenju se nikoli otipali akumulatorja). Pri NiCd akumulatorju je zelo tezko ugotoviti, kdaj je poln. Se vec, ker se pri polnjenju ze napolnjenega NiCd akumulatorja sprosca vsa dovedena energija v toploto, se tak akumulator zelo segreje in zaradi temperaturne odvisnosti napetost na njegovih sponkah celo upade. Ce torej NiCd akumulator polnimo s konstantno napetostjo, bo zagotovo eksplodiral.

NiCd akumulatorje obicajno polnimo s tokovnim izvorom. Stanje, kdaj je akumulator poln, ugotovimo izkljucno iz temperature. Dobra resitev je NTK ali PTK upor, vgrajen v ohisje akumulatorja, ki ob povisani temperaturi ustavi elektroniko polnilca. Nekateri proizvajalci cipov so si omislili impulzno polnjenje: v pauzi med dvema impulzoma toka cip pomeri napetost akumulatorja v praznem teku in iz nje sklepa na temperaturo. Ko temperatura naraste, napetost upade in cip ustavi polnjenje. To je vsekakor dosti slabsa resitev od NTK ali PTK upora.

Pozor! Takoimenovani avtomatski polnilci, ki jih ne manjka v nobenem radioamaterskem casopisu, so eksplozivne naprave! Za uporabo teh naprav torej obvezno potrebujete bunker, licenco minerja in orozni list!

Da na koncu obnovim glavne tocke:

Vrsto akumulatorja izbiramo glede na nameravano uporabo. Ce mora biti naprava v stanju stalne pripravljenosti za delovanje, izberemo svincen akumulator. Tega moramo vedno drzati polnega, po uporabi naprave ga moramo v roku samo nekaj ur spet napolniti, da svincev sulfat ne prekristalizira v neuporabno obliko.

NiCd in podobne male akumulatorje moramo hraniti vedno prazne. Torej niso primerni za naprave, ki morajo biti stalno pripravljene za delovanje. NiCd akumulator polnimo tik pred uporabo (na primer na vecer pred izletom v naravo), po uporabi pa ga obvezno izpraznimo s primernim PRAZNILCEM. Brez praznilca bo zivljenjska doba NiCd akumulatorja zelo kratka.

Stalno dopolnjevanje NiCd akumulatorja brez vmesnih praznjenj zanesljivo unici akumulator (gre v kratek stik) v manj kot mesecu dni.

Slab akumulator, kakrsnekoli vrste je, lahko samo zavrzemo. Ce so celice locene, lahko zavrzemo le slabe celice ter iz preostalih vsaj navidezno se dobrih celic (po moznosti cimbolj enakih med sabo) poskusimo sestaviti novo baterijo. To je edino mozno resevanje akumulatorjev, ki vcasih lahko pripelje do uspeha. Slabe NiCd celice pri tem zahtevajo veliko potrpljenja in casa, da jih locite od se dobrih celic.

Z litijevimi akumulatorji in drugimi sodobnimi cudesi nimam izkusenj, torej ne znam svetovati!

Lahko noc in 73 de Matjaz S53MV
s53mv
 
Prispevkov: 34
Pridružen: 28 Maj 2001, 01:00

Naslednja

Vrni se na Radioamaterstvo

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 19 gostov