Bi k pogovoru (ki se je razvil iz mojega vprašanja) samo dodal gledanje "neobremenjenega". Prosil bi, da se na moj odgovor nanašajo le odgovori, ki imajo (konstruktivno) kritiko na idejo in ponujajo novo (drugačno) rešitev (le tako namreč postane pogovor konstruktiven).
Da pelješ avto je dovolj, da znaš odkleniti vrata, zagnati motor in imeti občutek na sklopki. No slednje pri vsej elektroniti danes ni več nujno ampak pustimo ob strani.
Vseeno pa te na CPP-jih učijo še znake, pravila vožnje itd. itd. Nihče pa ne spodbuja "olikane" vožnje (verjetno vsi vemo kaj mislim).
Enako je z radioamatarskimi izpiti. Z izpitom naj bi razumel kaj je radioamaterstvo, kaj je elektrika, elektrotehnika, jezik itd. Ampak te tudi tu izpit ne nauči "olikane vožnje" po bandih.
Ko povlečeš črto...en in drug izpit te pripravi na samostojno pot. Z obemi si kvalificiran radioamater ali voznik. Med mladim in starim voznikom ne mora biti razlike, ravno tako ne med 1 in 2 klaso. Vsi so namreč dobili inekcijo teorije. Razlika je le v kilometrini in bontonu posameznika. Vsled tega, bi lahko obstajal samo en izpit in, če je že želja po delitvi na "mi ki znamo" in "vi ki nimate pojma" (čeprav nekatere verjetno bolj zanima čvek kot konstruktorstvo) pa lahko ZRS spremlja pot posameznika s potrdili za opravljenih 50 zvez za posamezne bande. Dosti bolj privlačno je, če veš da si nagrajen, kot pa:"Ne, tega pa ne smeš." "Zakaj?" "Ker imaš (samo) N klaso."
Upam da sem bil razumljen. Sem se potrudil z razlago in primerjavo
PS: res pa je, da 18-letnik z izpitom za avto ne more sesti v tovornjak. Če postavim to novo pravilo v zgornjo trditev, potem se je potrebno odločiti kaj je tovornjak na bandu. Paziti pa je potrebno, da je avto splošno prevozno sredstvo in ponuja VELIKO možnosti (city cars, pickups, caravans, offroaders, sporty, ...vse z enim izpitom!)