Pozdravljeni!
Danes je nabiralnik bil bogatejši za kuverto ZRS, skoraj sem že
mislil da je prišel CQ, ampak za tega je še prezgodaj.
Zadeva, sklic konference ZRS. Predlog dnevnega reda. Poslovnik konference.
Pooblastilo za predstavnika. Spremna beseda predsednika ZRS. Predlog
sprememb statuta. Ostala gradiva bodo pravočasno poslana, predvidoma
do 14. februarja.
Vse lepo in prav, ampak po starem pravilu "worstcasescenario" bo prišlo
vse skupaj nekoliko prepozno, ampak tudi tega smo navajeni. Vseeno
pa se mi zdi, da bi bilo precej koristno videti "Nov koncept finančnega
načrta", ki se je kot besedna zveza pojavil ze v Zapisniku 5. seje UO.
Zakaj se mi zdi to tako pomembno?
Pa poglejmo.
Sklep št.88 UO ZRS, objavljen v Zapisniku 6. seje UO.
Glasi se:
"Sklep št: 88: UO ZRS določa predlog sprememb statuta za sprejem na konferenci ZRS, z dopolnilom 37. člena
( prehodne in končne določbe), da se spremembe statuta povezane s sestavo UO ZRS uveljavlja postopoma,
vendar najkasneje ob začetku mandata novega UO."
Omenjen je samo 37. člen, ki sam po sebi ne nosi ravno velikega pomena.
V vabilu na konferenco pa najdemo predlog spremembe statuta, 9. člena,
10. člena, 14. člena, 15. člena, 16. člena, 20. člena, 23. člena, 32. člena,
33. člena in končno 37. člena.
9. člen
Nič pretirano spornega. dodane alineje s čim se ZRS ukvarja.
10. člen
Kdo je ustanovitelj ZRS. V primerjavi z obstoječim členom, izgine
formulacija "član". Torej se ne bomo imeli več kaj prepirat, kdo
je član in kdo ni član, posledično tudi "članarina" ni več to kar
je sedaj. Čudno? Hm.
14. člen
Na novo napisan. Pogrešam dosedanjo formulacijo:
"Če preneha opravljati svojo funkcijo pred potekom mandata predsednik ZRS ali več kot ena tretjina na
konferenci izvoljenih članov upravnega odbora, nadzornega odbora ali disciplinske komisije, se skliče
izredna volilna konferenca."
Zakaj? Iz preprostega razloga, ker se mi zdi to kot varovalka, določeni morebitni samovolji
posameznikov, posledično nujni izbiri novega vodstva. Naprimer odstopi pol UO ZRS, imenujejo
se novi člani, ki so "ostali garnituri" naklonjeni in pride do njih potrditvi šele na naslednji
konferenci, cca 1 leto. Morebiti sporno v kombinaciji s spremenjenim 32. členom.
15. člen
Grdo povedano, ampak ta mi je prav najmanj všeč. Glasovalna pravica, pripada predstavnikom
radioklubov, ki imajo veljavno registracijo pri pristojnem državnem organu, ki so vplačali
letno kotizacijo - članski prispevek za svoje člane, do zadnjega dne v mesecu januarju
tekočega leta.
V spremni besedi vabila je govora o poenotenju članskih seznamov, načina plačila in podobno.
Mogoče jaz narobe razumem, ampak član društev je lahko kdorkoli in ne vidim nobene
potrebe da bi teta, pa stric, ali kdorkoli podpira delovanje društva s svojim članstvom,
podpiral organizacijo kot je ZRS. Tukaj pač pride na površje tisto, o članu, ki sedaj
ni več "član" ampak ustanovitelj, članarina ne več ampak članski prispevek, kotizacija.
16. člen
Mogoče me moti samo to, da na morebitni izredni konferenci se odloča samo o stvareh
za katere so bila predložena gradiva. Saj ne da je to narobe, ampak zakaj bi se pa na
"klasični" konferenci pa odločalo o stvareh, za katere ni gradiva, mišljeno je predvsem
nepravočasna dostava le teh, npr. finančno poročilo in finančni načrt.
20. člen in 23. člen
Predstavljajte si, nimam pripomb.
32. člen
O ja, ni več članarine radioamaterjev. Imamo članski prispevek. Dvoumno se mi zdi
predvsem v pogledu, da pri omembi "znižane kotizacije" so omenjeni "radioamaterji"
drugje pa člani radioklubov.
Za nameček pa spet nekaj pogrešam. Izginil je del o morebitnem presežku in porabi le
tega za namene za katere je bil ZRS ustanovljen. A potemtakem lahko presežke zapravimo
za kaj drugega? Verjetno, vsaj statuta ne bi kršili.
33. člen
Dosedanja besedna zveza "dinamika prilivov" izginila, čeprav je kar posrečena.
37. člen
Tega sem celo vedel, da se bo spremenil.
Rad bi bil kratek in konkreten, ampak včasih je to zelo težko. Če poleg vsega
še kritiziram urnik konference, 1500-1800 za razpravo, sklepe, a se vam ne zdi
da je to presneto malo, ali bo spet premalo razpravljalcev, pripomb, avtomatskega
dvigovanja rok, pa se bomo šele kasneje zavedli kaj za vraga smo sprejeli?
Nikjer nobene rešitve glede disciplinskega postopka zoper Radioklub Jadran nisem
zasledil. A bo odločitev prišla za konferenco in bo potem možnost pritožbe prišla
šele po enem letu?
Da bom vse skupaj še bolj zakompliciral. V predlogu spremembe statuta ni niti
enotne uporabe besed oziroma besednih zvez "radioklub" in "radio klub". A res
hocemo sprejet nekaj, da bo na koncu zgledalo kot packarija. Pa ne rečt, da je
to samo tiskarski škrat. V takih papirjih kot je ta, ni prostora za škrate.
Saj tri ure konference niti ni tako malo, če že pomislim da me daje vedno večja
apatija do krovne, reprezentativne organizacije, ki naj bi bila nekaj s čemer
se identificiramo, predstavljamo. Že nekaj let tavamo v temi, bliskov od nikoder,
tema še popolna. Trudimo se ohranjat in krpat nekaj, kar že dolgo ne deluje
kot bi želeli, kot pričakujemo. Potemtakem, a ima sploh smisel sodelovati nekje,
kjer bomo zabili še nekaj dodatnih žebljev v krsto ZRS. Žal jaz te predloge
vidim kot take in zelo rad bi videl, da se popolnoma motim.
Kristjan, S50XX
Radioklub Burja, S51WND