Zadnje čase zelo pogosto uporabljana beseda pri delu kakšne ekspedicije. Posebno še pri tej zadnji na Swains Isl., ki ima zaradi oddaljenosti in slabih propagacij dokaj šibek signal. Ko si pa človek vzame čas in pozornost, da posluša, kdo je ta EU ZOO, pride do zanimivih zaključkov.
Kot prvo, praktično nobena ekspedicija ne posluša na isti frekvenci, kot oddaja. Če pa že, je to navadno zelo kratek čas, dokler se ne "nabere gužva". To je bil občasno tudi sistem 9M4SDX, kar pa je povzročalo precej nejevolje, ker se pozneje več mnogim ni dalo kar nekaj časa dopovedati, naj ga kličejo višje. To pa zato, da ga bodo vsi lahko nemoteno slišali. V veliki gužvi enostavno več ne slišiš DX-a, pa je konec veselice... Zato NIKOLI ne kličite redkega DX-a na njegovi frekvenci, prej poslušajte in preverite kje posluša ! Saj vas DX ne bo slišal, ker posluša drugje. Škoda elektrike... Tečno je, ko vsakih recimo 30s pride novi "vajenec", pa mu morajo "policaji" dopovedovati UP UP UP, pa uporabljati sočne izraze, ko jim popustijo živci. Potem se pa še pojavijo namerni "vajenci", pa je stvar kompletna. Ta čas pa jih mnogo DX-a zaradi teh motenj ne more slišati, pa bi jim ga morda ravno takrat uspelo narediti. Ti "policaji" pri izbruhu jeze navadno delajo še večje motnje na DX-ovi frekvenci, kot tisti "vajenci". ZAKAJ VSE TO IN KDO TO DELA ???
Vzamite si čas, pa poslušajte. Nikogar ne bom izpostavljal (da ne naredim mednarodnega spora ), vsakomur se zgodi, da pozabi pritisniti na gumb Split, ali pa da pri iskanju DX-ove sprejemne frekvence ostane na napačnem VFO-ju, Split je pa vključen. Take napake se hitro popravijo, ko se opazijo, nekateri se pri tem celo opravičijo za nenamerne motnje (zelo pohvalno). So pa tudi taki, ki enostavno ne razumejo, verjetno niti ne vedo kaj je to Split, ali UP ali Down (DWN). In zanimivo, največ takih v Evropi je iz 3 , 4 , morda 5 držav. Kot sem napisal, ne bom jih izpostavljal, to lahko ugotovi vsak sam. To so pa države, ki so liberalizirale pogoje za vstop na KV in spustile "horde" na pašnik. Važna jim je bila kvantiteta. To so naredili v glavnem ljudje, ki na KV-ju nikoli niso zares "dihali". Med njimi je tudi Slovenija, na srečo pa ne spada ravno med prej omenjene države, morda tudi zaradi tega, ker jih je bolj malo po liberalizaciji kategorij začelo delati na KV, pa tudi kupna moč povprečja je dosti nižja. Pri temu je treba povedati tudi to, da so izpiti postali zelo neprimerni. Za vozniški izpit moraš poznati prometne predpise in obvladati tehniko vožnje ! To, da znaš zamenjati svečke, pa olje, da sam menjaš kolesa je samo koristno znanje. V prometu pa te vsi preklinjajo... Fantje, premalo poudarka je na samem delu na frekvencah ! Zato, da smo "v prometu", ne rabimo izpita za "avtomehanika" ! Koristno je poznati tudi "skrivnosti" radijske in elektro tehnike, ampak zato so šole... Nekdo, ki je vrhunski strokovnjak v motoroznanstvu in strojništvu, je še vedno lahko slab šofer in nima kaj iskati na cesti v prometu ! Prav tako mislim, da lahko brez operaterskega izpita konstruiram elektroniko in lotam. Če pa česa ne bom vedel, bom pogledal v kakšni knjigi, na internetu, ali koga vprašal. Naš operaterski izpit bi moral biti bliže principu vozniškega izpita, pa bi bilo marsikaj drugače. Zdaj, ko je vse vrženo v isti koš...
Treba bi bilo na ravni IARU sprožiti to problematiko, pa naj vsak razčisti v svoji državi. Drugače ne pridemo nikamor. Kot sem pa že napisal, z lahkoto se da ugotoviti, kdo je ta EU ZOO, samo pri ukrepanju zgleda nekaj zašteka, ali pa sploh ni interesa. Išče pa naj se tiste, ki jim ne moreš dopovedati, tiste ki namerno motijo in tiste, ki samo pozivajo, DX-a pa sploh ne poslušajo, včasih celo sploh ne slišijo.