Ker podpredsednik ZRS grozi s tožbami in kazenskimi sankcijami tistim, ki bi javno objavili predlog in obrazložitev ZRDej, čeprav dokument ne nosi nobene oznake tajnosti, bom upošteval podpredsednikovo napotilo:
* V pojasnilo, kaj in kako se lahko citira, prilagam citat iz dela "Splošno o citiranju", doc. dr. Tomaža Keresteša s Pravne univerze v Mariboru (
http://www.jurisprudentia.net/index.php ... &Itemid=56):
Povzemi:
Takšno dobesedno povzemanje je citiranje v širšem pomenu besede, dobesednemu navedku pa rečemo citat oz. navedek.[1] Dobesedno prevzemamo predvsem[2]:
- pomembnejše definicije, na katerih gradimo našo razpravo,
- pomembnejše misli avtorjev, ki jih cenimo ter jim pripisujemo pomen oz. z njimi utemeljujemo našo razpravo,
- misli avtorjev, do katerih se kritično opredeljujemo oz. jim nasprotujemo,
- dele besedil tujih avtorjev s katerimi želimo bralcu pokazati, kako podrobno smo proučili uporabljeno literaturo.
Toliko o tem in s tem zaključujem mojo razpravo na to temo.
_________________
VY 73 & GL, Dragan S55Z, EPC #760
Navajal, oz. dobesedno prevzemal bom posamezne odstavke ali njihove dele. To bom naredil dosledno skupaj s slovničnimi in tipkarskimi napakami.
1. člen
Ta zakon ureja radioamatersko dejavnost na območju Republike Slovenije
Obrazložitev
Krovna organizacija??? SSKJ??
V razlagi so se gospodje potrudili s citati iz SSKJ, o krovnosti pa v njem ne najdem niti besedice.
Radioklubi so preživet način organiziranosti.
ZRS ne more predstavljati vseh radioamaterjev!
Skupni interes, odvzem ali razveljavitev radioamaterskih dovoljenj??!!!
To, da ni obveznega članstva je sedaj po njihovem anomalija.
Navedek:
»Zveza pa naj jo še tako kritiziramo, bi bila spet »Naša ZRS« takšna kakršno si zaslužimo.«
Konec navedka
Ali res verjamejo, da bodo z sužnjelastniškim odnosom prepričali sužnje, da je to »naša« organizacija? S prisilo bodo vse samo še poslabšali. Tudi tisti, ki še kaj delajo (pišejo članke, sodelujejo v drugih akcijah) bodo s svojim delom protestno prenehali.
Stalno omenjati ameriški »Ham-spirit«, pri tem pa poudarjati samo tiste točke, ki so jim trenutno všeč in predstavljajo samo njihove pravice, hkrati pa pravice drugih zanikajo, je pač eno samo sprenevedanje. Še najbolj pa pri tem trpi »Ham-spirit« sam.
2. člen
Cilji tega zakona so zlasti:
Obrazložitev
Radioklubi kot temeljni nosilci dejavnosti.
Ali res? Že kar nekaj let ta trditev ne velja več. Tudi drugje po svetu so klubi bolj redkost, kot pravilo. Ljudje se združujejo zaradi podobnih interesov (tekmovanja, DX,…) in ne zato, ker zakon tako ukazuje.
Kaj je lahko skupni interes slovenskih radioamaterjev?
3. člen
V tem zakonu uporabljeni izrazi imajo naslednji pomen:
Navedek:
»Radioamaterji so osebe, ki se ukvarjajo z radijsko tehniko ter v radioamaterski in radioamaterski satelitski službi delujejo samo iz osebnih nagibov brez gmotnih koristi in imajo za to ustrezno dovoljenje.«
Konec navedka
Kaj pa definicija amaterskih radio operaterjev?
Obrazložitev
Navedek:
»Zaradi skupnega interesa se združujemo doma in v tujini!
To pri radioamaterjih ne pomeni samo združevanje v radioamaterske organizacije (radioklube in ZRS) temveč vsak posameznik, ki želi postati radioamater sprejema dosedanje in bodoče pridobitve skupnega interesa, ker je skupni interes neločljiva kategorija slehernega radioamaterja. Torej vsaka oseba, ki postane radioamater, postane »član« velike družine radioamaterjev sveta. To je naša specifičnost!
Skupni interes mora nekdo zastopati in izvajati, zato mora biti organiziran, da lahko enakopravno zastopa skupne interese radioamaterjev doma in v tujini. To pri nas počnejo radioklubi in ZRS.
Radioamaterska dejavnost je javna in dostopna vsem, ki želijo postati radioamaterji in s tem sprejemajo načela »Ham-spirita«. Tudi to je naš skupni interes!
Zaradi tega uvajamo prispevek (ki ni članarina) za skupni interes, ki je enoten in porazdeljen med vse radioamaterje neglede na status. Le tako bomo solidarno zagotovili zastopanje in izvajanje nalog skupnega interesa v bodoče za vse radioamaterje v RS.«
Konec navedka
Velik kup bedarij v enem samem odstavku!
Poglejte in preštudirajte, koliko radioamaterjev v svetu ni včlanjeno v nobeno organizacijo. Razen v Sloveniji si drugje trudijo pridobiti članstvo z dobrim programom in delom, radioamaterjem nekaj nudijo, ne pa, da od države zahtevajo uvedbo obveznega članstva ali plačevanja nekakšnega prispevka!
Monitoring
To službo bi radi uvedli za kontrolo in šikaniranje S5 radioamaterjev samo zaradi enega primera v zadnjih 15 letih. Pa še tega so sami povzročili! ZRS je izsilila združevanje operatorskih razredov in s tem znižala raven znanja in izkušenj, potrebnih za normalen potek dela na amaterskih frekvencah. ZRS je naredila in sprejela program izobraževanja amaterskih radiooperaterjev, v katerem ni niti 5 % operatorskih vsebin!
Monitoring naj bi po nekih informacijah izvajala D.o.o., ki bo v lasti predsednika UO ZRS!!!!!
5. člen
Navedek:
ZRS opravlja naslednje naloge v javnem interesu na podlagi pooblastila:
»Izdaja radioamaterska dovoljenja za radioamaterje in radioamaterske postaje skupnega interesa,
izdaja klicne znake za radioamaterje in radioamaterske postaje skupnega interesa«
Obe želji je potrebno preprečiti. ZRS nikoli več ne sme izdajati klicnih znakov in radijskih dovoljenj!
6. člen
Obrazložitev
Navedek:
»Izpit za radioamaterja se opravlja po skupnih kriterijih ZRS in HAREC skladno s podzakonskim aktom PRKZ.«
Konec navedka
Zakaj bi morali radioamaterji opravljati izpit, ki ga po obstoječi zakonodaji opravljajo samo amaterski radiooperaterji? Ali bodo po novem morali operaterski izpit opravljati tudi tisti, ki se ukvarjajo samo z ARG? Ali konstruktorstvom? Ti so tudi radioamaterji, vendar ne potrebujejo operatorskega izpita!
Če je HAREC mednarodno uveljavljen predpis, kdo je ta ZRS, ki bo spreminjala njegovo vsebino?
7. člen
Obrazložitev
Navedek:
»Tako imenovano Nacionalno Radijsko Dovoljenje (NRD) mora imeti vsak Slovenski radioamater. Izhajamo iz spoznanja, da ne potrebujemo vsi CEPT radioamaterskega dovoljenja.
NRD je dokumen na osnovi katerega je možna vloga za mednarodno radioamatersko dovoljenje CEPT, ki si ga pridobi vsak, ki želi potovati z radioamatersko radijsko postajo v dežele članice CEPT-a.
Veljavnost CEPT radioamaterskega dovoljenja je enaka veljavnosti NRD«
Konec navedka
Kakšen kretenizem pa je tole?
Zakaj kar naenkrat potrebujemo še neki dokument nižjega ranga? Ali bomo uvedli tudi dovoljenje, ki velja v krajevni skupnosti Čušperk, ki bo podlaga za pridobitev dovoljenja, ki velja v občini Grosuplje, in ta za nacionalno dovoljenje?
Torej bo nek E-klasnik na ZRS preklical moje, še 14 let veljavno CEPT dovoljenje, pravnomočno in pravno formalno izdano od državne agencije? Če bom imel srečo, mi bo ta isti E-klasnik na ZRS izdal NRD, s katerim bom lahko zaprosil za enak CEPT, ki mi že sedaj velja še 14 let?
8. člen (izvajanje administrativnih postopkov)
Navedek:
»Pred izdajo radioamaterskega dovoljenja ZRS preveri, ali so izpolnjeni pogoji za izdajo dovoljenja po tem zakonu oziroma podzakonskih aktih.
V primeru kršenja tega zakona oziroma podzakonskih aktov pa lahko ZRS odvzame radioamatersko dovoljenje.«
Konec navedka
Potem mi bo ta isti E-klasnik na ZRS milostno priznal izpit za E klaso, čeprav sem leta 1987 opravil izpit za takratno A klaso? Ta isti E-klasnik na ZRS bo odločal o tem, ali po 27 + letih izpolnjujem pogoje za izdajo radijskega dovoljenja?
Saj je samo le-to potrebno. Dosedaj. Kakšno je in zakaj je potrebno radioamatersko dovoljenje?
9. člen (oblike organiziranosti)
Obrazložitev
Navedek:
»Ker smo organizirani lahko dosežemo za vse radioamaterje pomembne stvari (dodelitev in uporabo frekvenc, dogovori o načinu vzpostavljanja zvez, notranja razdelitev frekvenčnih prostorov, povezovanje z repetitorji, digitalnimi omrežji itd) je potrebna demokratična oblika združevanja za dosego skupnih ciljev – skupnega interesa vseh, ki jim ljubiteljska prostovoljna dejavnost lahko veliko pomeni.
Ko si se odločil, da postaneš radioamater sprejmeš tudi organizacijske oblike in pravila igre te organizirane dejavnosti!
Radioamater postaneš prostovoljno zaradi sebe in tako lahko tudi prenehaš!«
Konec navedka
Prisilno članstvo je res zelo demokratična oblika združevanja!
Zadnja dva stavka pa sta res popolnoma v smislu tolikokrat in tako poudarjanega Ham-spirita!
Navedek:
»Zaradi obveznega članstva ni več moteče dvojnosti, ki vnaša razliko med člane in nečlane ter ovira izvajanje javnih pooblastil, nas razdvaja in ruši organizacijo.
Zagotavlja, da bo velika večina radioamaterjev po svojih možnostih in sposobnostih sodelovala v organiziranih akcijah pri zaščiti in reševanju ter drugih nevarnostih in nesrečah.«
Konec navedka
Kakšno sprenevedanje in izkrivljanje!
Nečlani nič ne razdvajamo niti ne rušimo organizacije! To počno predvsem člani te organizacije, ki hočejo zasužnjiti prav vse slovenske radioamaterje. Če nas vi pustite pri miru, se tudi nečlani ukvarjamo predvsem s svojimi zadevami!
Kar pa se tiče zaščite in reševanja je to osebno prepričanje vsakega posameznika! Z obveznim članstvom ne boste nikogar prisilili v sodelovanje, prej nasprotno!
9. člen
Navedek:
»Tri mesece po prenehanju članstva radioamaterja v radioklubu preneha tudi veljavnost njemu izdanega nacionalnega radioamaterskega dovoljenja (NRD).«
Konec navedka
Pradedek vseh kretenizmov!
Kaj ima operatorski izpit in radijsko dovoljenje opraviti s članstvom v kaki organizaciji?
Naj potegnem nekaj vzporednic.
Če Zvezi Strojnih Inženirjev Slovenije tri mesece ne plačam članarine, mi odvzamejo diplomo in naziv inženirja, ki sem ju s svojim delom pridobil na Fakulteti za strojništvo v Ljubljani?
Če Avto moto zvezi Slovenije tri mesece ne plačam članarine, mi bodo odvzeli vozniško dovoljenje, ki sem ga čisto legitimno pridobil v avto šoli pred 30 leti?
Obrazložitev
Navedek:
»ZRS je leta 2006 praznovala 60 let obstoja. Častitljiva starost in vsi, ki smo jo soustvarjali smo ponosni na prehojeno pot, ki pa je zadnja leta precej vijugasta. Vzroki so mnogoteri, nekateri v družbenih spremembah, nekaj v zakonodaji, ki smo jo premalo resno in zavzeto spremljali, največ pa v nas samih, ki smo sami sebi največji sovražnik!? Nestrpen odnos in nezaupanje v naše ljudi-prijatelje, ki smo jih legitimno izvolil in postavili na vodstvena mesta v organizaciji je pri nekaterih izven zdravega razuma. Vprašanje je kako to preseči, kako povrniti ugled organizaciji?«
Konec navedka
Legitimno izvoljeni vodilni predvsem izkoriščajo svoj položaj v svojo korist in v škodo slovenskim radioamaterjem.
Zakaj je bilo potrebno združevanje razredov operaterjev? Prej omenjeni vodilni so kljub našim opozorilom hoteli s to potezo zaslužiti več denarja. Pogubne posledice tega dejanja so povsod vidne!
Kdo od vodilnih si je izmislil laž o plačevanju IARU članarine in jo posredoval državni administraciji?
Kdo od vodilnih si je izmislil lažno potrebo po novem zakonu?
Kdo od vodilnih že dolga leta služi na račun slovenskih radioamaterjev?
Kdo od vodilnih bi rad ustanovil Monitoring D.o.o.?
Kdo je torej popackal in uničil ugled ZRS in tudi vseh slovenskih radioamaterjev?
Ugleda obstoječi organizaciji ni mogoče povrniti prej kot v 10 letih trdega dela v pozitivno smer. Nikakor pa ne s prisilo in zasužnjevanjem ter šikaniranjem slovenskih radioamaterjev. Zdajšnji vodilni so popolnoma nesposobni dojeti nove čase in izzive, zato se zatekajo k starim metodam s spreminjanjem zakonodaje, ki bi bila na kožo pisana samo njim. Novih, sposobnih ljudi ne bo več. Le kdo bi si hotel popackati ugled z delovanjem v nekakšni zastarelo organizirani organizaciji, ki je prepričana, da njene težave izvirajo iz družbenih sprememb, nove zakonodaje in je prepričana, da so si sami največji sovražniki?
Počasi dozoreva čas za ustanovitev nove, moderno organizirane organizacije z vnaprej uprtim pogledom, ki bi morala postati protiutež ZRS, ki bi tudi po merilih IARU ZRS-ju prevzela vlogo nacionalne organizacije. Vendar je ZRS slovenskim radioamaterjem že preveč priskutila vsako obliko organiziranosti, zato se zlepa ne bodo več vključevali v večje organizacije.
Potrebno pa je vzpodbujati posameznike in skupine izven ZRS, da bodo organizirali in izvajali čimveč zanimivih in raznolikih dejavnosti za vse radioamaterje. Ti ljudje in njihova dejavnost so potem lahko temelj nove organizacije slovenskih radioamaterjev.
15. člen (veljavnost izpitov)
Navedek:
»Za osebe, ko so pred uveljavitvijo tega zakona opravile radioamaterski izpit in imajo o tem ustrezni dokument, se šteje, da imajo izpite iz 6. člena tega zakona, opravljene.«
Konec navedka
Kakšni so ti ustrezni dokumenti? Diploma o opravljenem izpitu? Zdajšnje veljavno radijsko dovoljenje?
Potem mi bo ta isti E-klasnik na ZRS milostno priznal izpit za E klaso, čeprav sem leta 1987 opravil izpit za takratno A klaso? On pa je na podlagi dekreta o izenačenju operatorskih razredov pridobil pravice, ki so sedaj večje od mojih?
(pravilnik o klicnem znaku – PRKZ)
Obrazložitev
Navedek:
»Ker pri radioamaterjih enačimo klicni znak z osebnim imenom je izbira znaka pomembna odločitev. Zaradi tega tolikšen povdarek na klicnem znaku, bil je način rangiranja med radioamaterji in je postal statusni simbol, ki ostane po B razredu enak do konca radioamaterske aktivnosti.
Tisti, ki stremijo k večjemu znanju in napredovanju v radioamaterstvu osvajajo pogoje za višji razred v radioamaterskem rangiranju, so sedaj izenačeni z začetniki!?
Dozoreva zahteva po večji diferenci med posameznimi razredi radioamaterjev. To čemur smo priča dandanes je popolna zmeda!
Potrebne so spremembe v tem pravilniku, ki bodo te anomalije počasi odpravile.
HAREC in nacionalni kriteriji so opredeljeni v pravilniku tako, da je tudi klicni znak del razmejevanja po razredih, ki mora dobiti svoj smisel in funkcijo.«
Konec navedka
Kaj je zdaj to? Ali ni prav ta ista organizacija pred nekaj leti trdila ravno nasprotno? Da smo vsi enaki in je tako potrebno združiti vse operatorske razrede v enega? Omogočiti, da lahko vsakdo, ki je včeraj naredil izpit dobi enočrkovni klicni znak? Da minulo trdo delo, opravljanje izpitov za višje razrede, delovanje v radioamaterski skupnosti ne pomeni nič?
Ali so šele zdaj, po več letih spoznali tisto, kar sem jim jaz že pred tem, najbolj sramotnem dejanju v zgodovini slovenskega radioamaterizma, povedal? Tudi na posvetu predstavnikov klubov novembra 2003 v Stegnah?
Ali mi bodo vzeli zdajšnji klicni znak in mi ga zamenjali za E- klasniškega? Če mi bodo dovolili še enkrat opraviti izpit za B razred (ki ga očitno nameravajo na novo pogruntati) bom mogoče lahko dobil že četrti drugačen znak od osamosvojitve Slovenije?
S kakšno pravico nekateri bedaki eksperimentirajo z našo usodo?
Kot sem že v temi o antenah utemeljil, podzakonskih aktov ne bodo mogli niti hoteli izpeljati. Predlog ZRDej pa razen uzakonitve obveznega plačevanja ZRS-ju ne prinaša ničesar novega, ničesar, kar že sedaj ni opredeljeno s podzakonskimi akti predpisi in pravilniki.
Ta predlog torej ne sme iti nikamor naprej, ostati mora na Lepem potu 6!!
LP Janez, S57J