Napisal/-a S52RZ » 13 Dec 2007, 12:46
Spoštovani!
Reforma
Kriviti pravnike je nekaj podobnega, kod kriviti zdravnike, zato ker ljudstvo zboleva. Regulativa v družbi je potrebna, bolj ko postajajo odnosi v neki skupnosti konfliktni, bolj se kaže potreba po podrobnejši regulativi, žal je tako, še celo deset božjih zapovedi je zapisanih in če jih kršiš storiš greh, ki mu sledi pokora. Torej zelo jasno mora biti zapisano kdo kaj sme in kdo česa ne sme, sicer med preprostimi ljudmi, ki živijo idealno res ni to potrebno, toda povejte ali so lahko med člani z tako različnimi interesi taka idealna stanja, skratka jih ni. Član ZRS sem neprekinjeno od leta 1969. V tej organizaciji sem špetirje, sektašenje, zamere, beg od plačila članarine… zasledil že pred mnogimi leti. Tudi danes v tem pogledu ni nič novega, razen to da je sedaj vsaka napisana beseda na forumu dostopna vsakemu, kar pa sproti močno vpliva na javno mnenje. Novost pa je to, da se nam je zgodila anarhija in s tem razkroj ZRS, za kar je sicer več vzrokov. Navedel pa bom le tiste, ki se tičejo regulative.
Statut ZRS se največkrat krivi za različna negativna stanja, kar je tudi res. Menim, da statuta ni potrebno še naprej »flikati«, potrebno ga je izdelati v popolnoma novi zasnovi in ga uskladiti z zakonom o društvih, z delovno zakonodajo in akti, ki regulirajo področje elektronskih komunikacij. Tu imajo nekateri prav, da je potrebno statut v celoti prenoviti. Še bolj problematična je pa trenutna, če jo lahko imenujem zakonska regulativa, ki je nedvomno pripomogla ustvariti kaos, kar lahko preprosto imenujemo izvirni greh za stanje v našem radioamaterstvu. Tu bi želel opozoriti na lapsus zakonske regulative. Poglejmo konkretno, ZRS je na podlagi 3. člena Splošnega akta o pogojih za uporabo radijskih frekvenc, namenjenih radioamaterski in radioamaterski satelitski storitvi (Uradni list RS, št. 117/04) dne 21.12.2004 sprejela Pogoje za uporabo amaterskih radijskih postaj. Sprejet je pomemben društveni akt, toda kot društveni akt velja lahko samo za člane ZRS, ki smo ga dolžni spoštovati po tehničnih pogojih, po band planu, po vrstah oddajanja… Nečlanom ZRS tega ni potrebno spoštovati, v primeru kršitev, so vsi »izven zakona«. Tu se vidi, da tedaj ob spreminjanju zakonodaje na tem področju ZRS, kot zastopnik interesov članstva, pred državo ni odigrala svoje vloge. Ne sprašujem se zakaj. Le ugibam, da morda naši predstavniki niso bili uslišani, ali pa niso znali uporabiti več kot močnih argumentov, saj smo radioamaterji pomembno sodelovali v osamosvojitveni vojni, opravljali smo na tisoče humanitarnih zvez v času vojne na Balkanu, imamo ARON..., za kar vse smo tudi dobili najvišja državna priznanja. Dejstvo je, da je nastala anarhija, ki se kaže v oblikovanju treh kategorij radioamaterjev:
1- članov klubov in ZRS,
2- članov samo klubov in
3- nečlanov, ne klubov in ne ZRS.
Ob tem je nastal tudi nered pri podeljevanju znakov, saj so bili kapitalni znaki podeljeni mnogim začetnikom.
Vsul se je plaz osipa iz članstva ZRS, ki še ni zaustavljen, iz tega nastajajo mnogi konflikti, očitki in mnogo pogrevanja »navideznih« zamer.
Poglejmo primer kako je država nedosledna: Državljan, ki prinese potrdilo o opravljenem radioamaterskem izpitu, Agencija mu izda radijsko dovoljenje. Ali država istemu državljanu, ki prinese potrdilo, da zna ravnati z orožjem izda orožni list za posest in nošenje strelnega orožja, če to zahteva za namene lova. Ne, tega ne izda, če tak državljan ni član lovske organizacije (LD in LZS). Torej pri lovstvu, ki je izpeljano preko Lovske zveze Slovenije, Območnih zvez in Lovskih družin kot društev, država zahteva članstvo v organizaciji. Podobno je tudi na drugih področjih. Kje so bili državni uradniki in kje ZRS, ko se je postavljala naša regulativa. Slišali smo mnoge puhlice, pač da gre za prosto in svobodno odločanje članstva. Da to je res, svobodno se odločaš, če nisi zadovoljen v svojem klubu, prestopiš lahko v drugega. Ne moreš pa mimo zveze, ki kot stanovska organizacija zastopa radioamaterstvo in interese radioamaterjev pred državo in mednarodnimi organizacijami.
Vodstvo ZRS tukaj čaka veliko dela, gre v bistvu za reformo, ki bi se morala izvesti v treh skopih :
- Noveliranje regulativnih aktov, (Splošnega akta o pogojih za uporabo radijskih frekvenc… in Pogoje za uporabo amaterskih radijskih postaj)
- Noveliranje statuta in
- Konsolidiranje organizacije, z povezovanjem vseh licenciranih članov pod isto streho, z menanžerskimi in tržnimi pristopi pri vodenju in pridobivanju finančnih sredstev, z svežim konceptom pomlajevanja članstva, z mnogo aktivnejšo vlogo do države, zlasti v sistemu zaščite in reševanja.
Torej dovolj velik izziv za vse člane, ki si želimo, da bi se stvari uredile na bolje, še posebej za novo vodstvo ZRS. Vsi reformni ukrepi se morejo začeti z konsenzom vseh radioklubov. Prvo je potrebno postaviti zdrav temelj, regulativo je potrebno revidirati in jo na novo zastaviti, potrebno se je usesti z državnimi uradniki in jim nazorno prikazati stanje, ki je pripeljalo v anarhijo in doseči, da ni izdaje licence, če si »izven zakona«. Zatem sledi vse ostalo.
GL 73 de Zdravko S52RZ