Spoštovane kolegice in kolegi,
predlagam, da novo vodstvo najprej umiri žogo ter s premislekom pripravi poteze za ureditev razmer v ZRS. Vsekakor bo pri financah potreben managerski pristop. To pa ne pomeni, da je potrebno sredstva kar poprek odtegniti vsem porabnikom. Prva in osnovna stvar je analiza strukture stroškov, šele iz tega pa bo moč povleči zaključke, pri kateri postavki bo moč nekaj denarja privarčevati, katero postavko pa bo za boljše delovanje potrebno izdatneje podpreti. V nobenem primeru pa v tem trenutku ni primerno odpirati novih front, naj stvari, ki dobro delujejo, tako deljujejo še naprej. Predvsem se bo potrebno pobrigati, da bodo prihodki večji, in tudi zanesljivejši, ne pa po liniji manjšega odpora nekritično zmanjševati posamezne postavke.
Osnovna stvar, ki se ji je takoj potrebno posvetiti, je uvajanje novega uslužbenca v delo. Tukaj odpadejo kakršna koli popuščanja. Upam, da je v opisu del in nalog sekretarja Zveze zajeto vse, kar bi naj sekretar dejansko delal. Skeretar mora prevzeti vse ključne operativne naloge v Zvezi, seveda v skladu s svojimi kompetencami. Kompetence pa morajo biti natančno določene, in mora se vedeti, kdo lahko daje izjave, kdo lahko vleče posamezne poteze, kdo se lahko s kom pogaja itd. Politično vlogo Zveze pa mora suvereno prevzeti upravni odbor s predsednikom na čelu. Hkrati mora upravni odbor poskrbeti, da bo uslužbenec Zveze primerno obremenjen z nalogami, ni pa mu potrebno nalagati nalog, ki jih lahko nekdo z delovnimi izkušnjami opravi v bistvenu krajšem času in bolje, ter v končni fazi tudi ceneje. Pravtako naj upravni odbor sekretarju ne nalaga nalog, ki jih mora opraviti sam.
Delovno mesto, kjer nekdo dela sam ter brez neposrednega vodenja in tudi nadzora, zahteva izjemno veliko samoiniciativnosti in samokritičnosti. Natančno bo potrebno definirati operativne naloge in delo sproti nadzorovati oz. spremljati. Tu mora upravni odbor odigrati svojo vlogo, in to brez kakršnih koli kompromisov. Na mestu so mesečna poročila sekretarja, iz katerih se mora jasno videti, kaj je bilo storjeno. Vkolikor se bo jasno definiranje nalog in nadzor opustil, bo situacija kar hitro klavrna. Zavedati se je še potrebno, da se je na ZRS razen redkih izjem zamenjala celotna vodstvena garnitura, in da zgovarjanje na "stalne" krivce ne bo več mogoče.
Glasovanja za organe ZRS sem se vzdržal, ker razen redkih posameznikov iz sedanje sestave vodstva nikogar ne poznam, še manj pa poznam njihov program dela. Pričakoval bi, da se bodo člani organov v najkrajšem času na tem mestu predstavili s svojimi delovnimi načrti in področji kompetenc. Ob tej priložnosti pa predsednika in ostale predstavnike organov pozivam, da k delu pritegnejo tudi ostale člane ZRS, ki so pri nadaljnjem razvoju naše Zveze pripravljeni pomagati. Tudi sam sem s svojimi izkušnjami na področju podjetniškega vodenja pripravljen aktivno sodelovati.
Torej: pustimo novega predsednika in njegov team vsaj toliko časa pri miru, da spustijo korenine in da sploh začnejo delovati. Vsaka vlada ima svojih 100 dni, naj jih ima tudi ta. S tem, da ne gre pozabiti, da se je resno delo začelo že v soboto: ostaja le še 98 dni. Sicer pa, kot sem ob neki drugi priložnosti že zapisal, zveneči naziv in mesto v organu ni častna funkcija, ampak velika obveza za dobro delo.
Mirno kri, pa zbrane misli, pa bo. Člani upravnega odbora, počistite si teren, izbistrite horizonte, in novim zmagam naproti. In še malo za šalo: ne pozabite, baza vas opazuje
In za konec še to: radioklubi bodo tokrat MORALI odigrati svojo vlogo. Kot organizacije, ki združujejo radioamaterje, vključene v ZRS, bodo končno morali začeti aktivno zastopati njihove interese.
Lep pozdrav,
Tono, S51AG