Komisija za pripravo sprememb statuta ZRS
1. Na se sestanku predsednikov radio klubov je bila imenovana komisija za pripravo sprememb statuta ZRS v sestavi:
Miran Vončina S50O,
Rado Jurač S52OT,
Silvo Obrul S54X,
Drago Bučar S52O,
Boštjan Vončina S57WTT.
Komisiji ni bilo danih izrecnih navodil in zahtev, kako naj se loti dela, katere pomanjkljivosti obstoječega statuta naj popravi in katere cilje ZRS naj pri svojem delu zasleduje.
Komisija je za svoje vodilo vzela razpravo, mnenja, stališča in pripombe izražene na sestanku s predstavniki radioklubov. Komisija je delovala na podlagi komuniciranja preko elektronske pošte.
2. Komisija na osnovi povedanega meni:
- da je potrebno na novo definirati vlogo ZRS v Slovenskem prostoru in sicer, da je to krovna in reprezentativna organizacija, ki ureja vse zadeve s področja radioamaterstva in radioamaterstvu podobnih dejavnost,
- da je potrebno vzpostaviti možnost za širše delovanje ZRS, saj radioamaterstvo se razvija, pojavljajo se nove discipline in afirmirajo se nove tehnologije, zato je potrebo organizacijo odpreti navzven,
-da je potrebno hitro popraviti nekatere popuste ter cene storitev ZRS prilagoditi realnemu stanju in reagirati na spremembe v institucionalnem okolju ( samo ena kategorija radioamaterjev ) in k temu pritegniti tudi članstvo,
-da je potrebno spodbuditi radioklube k bolj angažirani udeležbi v dejavnosti ZRS, omogočiti povezovanje klubov v »regije« na osnovi skupnih interesov in skupnih programov dela, delovanje ZRS mora postati interaktivno, relacija član – radioklub – ZRS mora biti v aktivni navezi, vsak člen, ki ima idejo, predlog, dober vložek v dejavnost naj prispeva za širšo – skupno korist,
-da je potrebno v večji meri promovirati dejavnost radioamaterjev in radioklubov ter tudi ZRS v vseh okoljih v Republiki Sloveniji in s tem povečevati zanimanje občanov in občank za delovanje v radioamaterstvu in podobnih dejavnostih,
- pri vodenju ZRS je nujno razčisti ustanoviteljstvo ZRS, organizacijo ZRS in posledično tudi sprejemanje sklepov na konferencah ZRS, nesprejemljivo, je da se ne ve koliko radioklubov ima glasovalno pravico na konferenci ZRS, da predstavljajo odločilni glasovalni stroj člani UO ZRS,
- pri virih financiranja je določen vir plačevanje kotizacija članov, to ni članarina, ki jo radioamater plačuje radioklubu, noben radioamater namreč ne more biti samo član ZRS. ZRS mora postati privlačna organizacija za čim večje število občanov, ki bi imeli od tega članstva tudi koristi, seveda bi bilo razumneje pričakovat, da ZRS kandidira v večji meri za javna sredstva s projekti, ki bi bili v interesu največjega števila radioamaterjev in radioklubov v Sloveniji; prepričanje, da je potrebno jasno, precizno definirati, katere stroške pokriva kotizacija ( minimalna višina, ki si jo lahko privoščijo tudi nižji sloji prebivalstva, vse kar je več od tega pa mora biti lastna ponudba organov ZRS primerljivo z DARC, ARRL, RSGB, ARI, itd )
- UO ZRS je potrebno narediti bolj fleksibilen in podrobneje je potrebno definirati odgovornost najožjega vodstva za tri ključne, temeljne dejavnosti in odgovornosti v ZRS in sicer:
- zagotavljanje ustreznega pravnega okolja za delovanje ZRS tako v Republiki Sloveniji, kot tudi imeti vse stike in pri tem vidno vlogo z ustreznimi mednarodnimi organizacijami, ter njihovimi inštitucijami,
- delovanje organizacije navznoter z aktivnim sodelovanjem z radioklubi, regijami in članstvom, v ta namen si je potrebno vzeti čas in zelo natančno ugotoviti stanje v klubih, organizirati povezovanje članov iz neaktivnih ali mrtvih klubov ( možnost organizacije v PPS, kot je bilo že v preteklosti )
- narediti ZRS vsem radioamaterjem prijazno organizacijo, ter ponovno pridobiti nazaj člane, ki so aktivni, vendar pa je ZRS zapustila iz različnih razlogov,
- v ZRS je še vedno izjemno veliko izjemno delavnih, uspešnih in izjemno kreativnih članov v vseh disciplinah, katerih rezultati se uporabljajo po celem svetu. Vse te razvojne dosežke bi kazalo najprej razširiti med slovenskimi radioamaterji. Zato je prioritetna naloga ZRS povečati izobraževalno dejavnost za članstvo, v ta namen aktivno pripravljati ustrezna študijska gradiva za samoizobraževanje, itd... V delovno področje podpredsednika za to področje bi spadalo pokrivanje izdajateljske dejavnosti, ki bi morala odražati delo UO ZRS in politiko, ki jo za to področje določi konferenca ZRS,
- seveda pa je s sklepi UO možno, naloge UO porazdeliti na večje število svojih članov, še posebno, ker se ne izključuje da so managerje ZRS tudi člani UO, sploh pa morajo sodelovati pri delu UO, odgovornost pa je predvsem na UO; za uspešno delo UO bi kazalo slediti sestavi UO po načelu teritorialne in strokovne pokritosti Slovenije ( managerje stroka, koordinatorji »regij« teritorij in člani ), prav tako pa naj bi UO po svoji osnovni pravici omogočil delovanje stalnih komisij in ad hoc delovnih skupin za razrešitev določenih problemov,
- komisiji se zdi pomembno notranje informiranje v ZRS, nesprejemljivo je zamujanje z informacijami o sklepih sprejetih na organih ZRS, zato mora UO svoje sklepe ( ne zapisnik ) objaviti v elektronskih medijih ( portal ZRS in PR ) v treh dneh od sprejetja. Preverit bi bilo možnost pošiljanja sklepov in drugih informacij pomembnih za radioklube preko e-pošte v vse radioklube, prav gotovo ima dostop do interneta v vsakem klubu vsaj en član. Tako bi lahko organi UO pri kakšnih pomembnejših odločitvah lahko dobili takojšnjo povratno informacijo o resnični volji članov. Potrebno pa bi bilo tudi, da so informacije o kontaktih različnih radioklubov dostopne vsem ostalim članom zveze, saj to pomaga pri povezovanju in pri iskanju pomoči pri skupnih projektih.
- komisija prav tako meni, da morata NO kot tudi disciplinska pridobiti večjo vlogo v delovanju ZRS, pomembna naj bi bila tudi večja inicijativa s strani članov omenjenih organov.
3. Komisija si ne jemlje pravice, da bi opredeljevala politiko delovanja ZRS, prepričana pa je, da je sposobna in dolžna s predlogom sprememb obstoječega statuta ZRS, predlagati pravne temelje za prenovo delovanja ZRS, zato UO predlaga, da predlog da v razpravo skupaj s pričujočo obrazložitvijo, ter povabilom, da v vseh radioklubih po tehtnih razmislekih, prispevajo izboljševalne predloge k statutu.
4. Komisija meni, da bi istočasno kazalo spodbuditi vodstva klubov za premislek in združitev energij za potrditi dobro medklubsko sodelovanje s podpisom o ustanovitvi regij in tako tudi navzven afirmirati primere dobre prakse, ki bi povlekli tudi druge, da stopijo na te poti.Regije naj bi bile interesnega značaja in nikakor ni potrebno, da bi se pokrivale »politično upravnimi«. Z njimi, bi ZRS pridobila na večji notranji dinamiki, prenosu znaj med radioamaterji in vsestranskem sodelovanju.
Za komisijo M.Vončina
6.12.2004