Ker se mi je zdel Heil-ov headset "nesramno" predrag (nekateri pa še kritizirajo slušalke) in ker ima FT-2000 parametrične equalyzer-je, sem se odločil, da preizkusim, kako bi se obnesel npr. headset za Sype. Našel sem enega ustreznega, dovolj dobrega, za 14 €. Zvok slušalk je super, ostane še problem mikrofona. Ti headseti vsebujejo kondenzatorski mikrofon (z integriranim predojačevalcem), ki ga ne moremo direktno priklopiti na postajo. Namenjen je priklopu na Soundblaster ali podobno zvočno kartico. Mikrofon je HiFi kvalitete, kar ni najboljše za SSB komunikacije. Zato pa imamo v FT-2000 (tudi FT-950) parametrične equalyzer-je, pa lahko to "popravimo".
Kako je narejen mikrofonski vhod Soundblasterja ? Uporabljena je 3.5´ Jack vtičnica, ki pa ni stereo, kot bi najprej pomislili, razen pri novejših tipih. Preko srednjega kontakta pride zvok mikrofona v Soundblaster, vmesni kontakt je napajanje mikrofona, masa je pa na "standardnem mestu". V zvočni kartici gre zvok najprej preko ELKO-ja (pa naprej), napajanje pa je 5V preko 2,2KOhm-skega upora. V mikrofonskem vtikaču sta srednji in vmesni kontakt povezana, kabel je dvožilni, koaksialni. Torej po isti žici gre napajanje predojačevalnika in mikrofonski signal ( http://www.epanorama.net/circuits/micro ... ering.html ).
Kaj moramo narediti ? Enako, kot je v Soundblasterjih. Jaz sem v mikrofonski konektor zalotal en upor (2,2K Ohm) in en tantalov (zaradi majhnih dimenzij) elektrolitski kondenzator (4,7uF). Na mikrofonski vhod (na konektorju) sem zalotal "+" stran elektrolita, na kontakt konektorja "+5V" pa en konec upora 2,2k Ohm. Drugi konec upora in "-" stran ELKO-ja sem povezal in tja prilotal srednjo žilo mikrofonskega kabla. Masa mikrofona pa gre direktno na konektor (Mic GND). To je vse. Stvar je tako preprosta, da shema ni potrebna. Kondenzator ima dve funkciji: loči "+" napajanja od mikrofonskega vhoda, njegova vrednost pa določa dušenje nizkih tonov. Najprej sem hotel dati vrednost 1uF (ali celo 0,47uF), pa sem se spomnil, da imam equalyzerje...

Preostanejo le še DSP nastavitve (equalyzerjev). Po mučnem testiranju so se izkazale za najboljše tiste, ki jih priporoča Heilsound ( http://www.heilsound.com/amateur/settings/index.htm ). Za FT-2000 in FT-950 naj bi bile enake:
EQ1 FRQ = 200 Hz
EQ1 LVL = -8 dB
EQ1 BW = 2
EQ2 FRQ = 900 Hz
EQ2 LVL = -6 dB
EQ2 BW = 2
EQ3 FRQ = 2100 Hz
EQ3 LVL = +8 dB
EQ3 BW = 2
Enako za equalyzerje z procesorjem ali brez .
SSB TX Bandwidth (Menu 85 pri FT-2000)
Za lokal : 200 - 2800 Hz (2-28)
Za DX : 400 - 2600 Hz (4-26)
Univerzalno : 300 - 2700 Hz (3-27) - Meni se zdi ta najbolša
Za ostale tipe postaj, tudi Icom in Kenwood, poglejte na omenjeno stran Heilsound.
Kako pa to deluje v praksi ? Mikrofonsko ojačenje imam nastavljeno na 35-45%, stopnjo procesorja pa na 40%. Velika večina jih meni, da je modulacija odlična, prava DX modulacija, zelo dobra, super... (okusi pač), predvsem je pa zaradi predojačevalca močna (kazalci bolj skačejo

