V zvezi z objavo zapisnika 8. seje UO ZRS naj povem, da so bile s strani nekaterih članov UO ZRS pripombe. Ker se zdaj želi enostransko prikazati moj odstop, v nadaljevanju objavljam moje izvajanje 23. 9. 2004 na seji UO ZRS, besedilo pa so prejeli tudi vsi člani UO ZRS. Besedilo lahko snamete v word formatu na tem naslovu
www.smartno.net/dl/izjava.doc
ODSTOPNA IZJAVA
z mesta predsednika ZRS
V zvezi z zapisnikom seje nadzornega odbora ZRS 13. septembra 2004 sem kot predsednik dolžen dati nekatera pojasnila.
Oporekam vsebini 1. sklepa, ko nadzorni odbor ugotavlja, da je Aleksander Žagar dogradil računalniški program za vodenje QSL biroja. Doslej smo nesporno ugotovili, da tega programa z ustrezno dokumentacijo ni ali pa je vse skupaj Drago Grabenšek prikrival pred menoj, Srečkom Janžekovičem in UO ZRS. Bruto znesek 750.000 tolarjev je bil po pravilih obračuna za avtorska dela obračunan in izplačan brez mojega podpisa, čeprav sem opozarjal, da se delo v QSL biroju ne more opravljati z avtorsko temveč z podjemno pogodbo. Poleg tega posebej poudarjam, da so bili mnogi računi v času mojega mandata izplačana brez moje vednosti oziroma brez moje odobritve, čeprav so bili to izrecni sklepi kar na nekaj sejah UO ZRS.
Nadzorni odbor v 1. sklepu ugotavlja, da je konferenca ZRS ugotovila, da ni nepravilnosti v poslovanju, čeprav je bila konferenca na to opozorjena, nadzorni odbor pa je pred konferenco očitno spregledal, da za vsa izplačila ni bilo odobritve oziroma ustreznega dokumenta za izplačila. Poudarjam, da gre za izplačila brez ustreznega dokumenta tudi v drugih primerih in smiselno bi bilo, da nadzorni odbor to pregleda in to ugotovi.
Drago Grabenšek je s podpisom izjave konec februarja pisno zagotovil, da bo uredil finančno dokumentacijo do 20. marca 2004, vendar tega ni storil. Na izredni seji UO ZRS 2004 na Ptuju smo ugotovili, da dokumentacija ni urejena, ker med drugim manjka najmanj pogodba za delov QSL biroju. Teden po konferenci smo se sestali Srečko Janžekovič, Drago Grabenšek, Rudi Bregar in predsednik nadzornega odbora v Radečah, kjer smo med drugim ugotovili, da so se kar na enkrat pojavile neke pogodbe, ki jih dotlej ni bilo. Navajam izvleček iz zapisa tega pogovora, citiram:
»Po uvodu je Drago Grabenšek izrecno zagotovil, da so pogodbe podpisane v skladu z zahtevo, da je treba odpraviti pomanjkljivosti. Na izrecno zahtevo prisotnih je pokazal eno izmed avtorskih pogodb in zagotavljal, da so vsi avtorski honorarji izplačani na podlagi podobne rešitve.
Ob tem je bilo ugotovljeno, da je Drago Grabenšek še na izredni seji UO ZRS 20. marca 2004 na Ptuju izjavil, da bo v zvezi s finančnim poslovanjem odpravil morebitne nepravilnosti ali pomanjkljivosti in da je tedaj UO ZRS sklenil, da bo v polni meri sodeloval pri reviziji finančnega poslovanja.
Na izrecno zahtevo smo si lahko ogledali eno izmed pogodb v vrednosti 750.000 tolarjev, na katerem je bil podpis Draga Grabenška in datirana na 28. maj 2004, zato smo posumili, da je pogodba bila podpisana po seji 32. konference ZRS brez vednosti predsednika, ki je pristojen za podpisovanje pogodb, poleg tega pa datirana na 28. maj 2003. Ugotavljali smo, da gre za poskus ponarejanja finančne dokumentacije, zato smo od Draga Grabenška zahtevali, da v tej luči strokovna služba pripravi predlog ustreznih rešitev izhoda iz nastale situacije.
O tem se seznani tudi UO ZRS, ki mora nastalo situacijo obravnavati.
V nadaljevanju smo pregledali še nekatere druge finančne dokumente in ugotavljali, da finančna dokumentacija ni urejena v skladu s sklepi UO ZRS, da mora biti vsak finančni dokument odobren s strani predsednika oziroma UO ZRS in da imamo z vidika racionalizacije stroškov zaradi neinformiranja UO ZRS prevelike stroške poslovanja ZRS.«
Ob tem je bila strokovni službi ponujena vsa pomoč pri reševanju nastale situacije. Pripravil sem predloge avtorskih pogodb, tudi za QSL biro, ki bi za nazaj uredile formalno podlago za obračune in izplačila. Ob tem sem zahteval tudi ustrezne priloge k avtorskim pogodbam, za QSL biro program z ustrezno dokumentacijo:
»Posebej pa opozarjam, da pred mojim podpisom pripraviš specifikacijo za vse pogodbe o vsebinah iz 2. člena posamezne pogodbe. Specifikacija naj zajema seznam vseh del oziroma člankov z navedbo, kje se nahaja posamezno poročilo ali prispevki, najbolje pa bi bilo, da je vsa vsebina pogodb priložena k posamezni pogodbi. Za QSL biro mora biti priložen program na disketi s poročilom o programu.«
Žal Drago Grabenšek tega ni hotel storiti. Po posvetovanjih sem se odločil, da je treba izplačani znesek obračunati po pravilih, ki veljajo za podjemne pogodbe. Žal to Drago Grabenšek vztrajno zavrača, kar smatram kot zavračanje opravljanja delovnih obveznosti. Na podlagi dejstev s katerimi sva seznanjena jaz in Srečko Janžekovič trdim, da v primeru dela v QSL biroju ne gre za elemente avtorskega dela, zato vztrajam pri ugotovitvi, da gre za davčne utaje. Zato zahtevam, da o tem razsodi nadzorni odbor ZRS. Smatram, da nadzorni odbor ne more presojati o pravilnosti na osnovi ustnih sporočil Draga Grabenška, na drugi strani pa ne upošteva pisnih dokumentov, v katerih je izražen sum, da so bila avtorska izplačila nepravilna in v katerih je bilo zahtevano, da se stanje sanira za nazaj. In najmanj smešno je, da nadzorni odbor ugotavlja, da ni pristojen za nadzor in delo skupščine, kar očitno pomeni, da morebitne nepravilnosti, ki so morda spretno prikrite, ni dolžen obravnavati!
Zato izjavljam, da ne prevzemam nobene odgovornosti za te nepravilnosti, ker je nadzorni odbor s sklepom onemogočil, da bi prišli do čiste situacije.
V zvezi z 2. sklepom nadzornega odbora sporočam, da bom upošteval sklep v tistem delu, ki govori o znižanju plače oziroma vračilu Dragu Grabenšku. Vztrajam pa pri delu sklepa, ki govori o opominu, saj je bil izdan na podlagi razgovora in ugotovitev o neopravljanju delovnih obveznosti oziroma zamujanju ali zavračanju delovnih obveznosti. Ta del sklepa je skladen z Zakonom o delovnim razmerjih. 83. člen namreč pravi:
»(1) Pred redno odpovedjo pogodbe o zaposlitvi iz krivdnega razloga mora delodajalec pisno opozoriti delavca na izpolnjevanje obveznosti in možnost odpovedi v primeru ponovitve kršitve.«
Delavec je bil torej pisno opozorjen v skladu z zakonom.
V zvezi s 3. sklepom nadzornega odbora moram reči, da jaz pri svojem delu ne uporabljam robčkov, zato ne sprejemam pavšalnih ocen in obtožb in prikazovanje, da gre za spor med predsednikom ZRS in sekretarjem kot strokovnim delavcem. Drago Grabenšek je namreč vseskozi s prefinjenim načinom manipuliranja, prikrivanja informacij, manipuliranjem, zavlačevanjem, zavračanjem nekaterih delovnih obveznosti zavajal posameznike in tudi organe ZRS, za to pa ni predložil nobenih dokazov. Nadzorni odbor se je odločal na osnovi ustnih, upam si trditi pristranskih filtriranih informacij, v nobenem trenutku pa od vodstva ZRS ni zahteval ustrezne dokumentacije! To pa mi vzbuja sum v korektnost in nepristranskost delovanja nadzornega odbora.
UO ZRS je že spomladi sklenil, da se s 1. oktobrom pričenjajo kadrovski postopki za volitve v organe ZRS. Zdaj nadzorni odbor zahteva sklic do 15. decembra. Kako naj v takšnih razmerah upravni odbor pripravi konferenco? Zato predlagam, da upravni odbor ne sprejme zahteve po sklicu izredne volilne konference. Pojasnila bom posredoval ob koncu.
V nadaljevanju se bom na kratko dotaknil tudi neizpolnjevanja delovnih obveznosti s strani Draga Grabenška. Ocenjujem, da za delovno mesto sekretarja ZRS, kjer so opredeljene delovne obveznosti, ne usposobljen. Pravilnik o sistemizaciji med drugim določa:
»5. člen: Delavec zaposlen pri ZRS je za svoje delo disciplinsko, odškodninsko in moralno odgovoren v skladu s Statutom ZRS, ZDR in KPND .
6. člen: Delavec je dolžen opravljati dela in naloge h katerim je razporejen v katalogu del. Pri tem je delavec dolžan upoštevati predloge in pripombe ter se ravnati po navodilih predpostavljenih, veljavnih predpisov in v skladu s pravili članstva v radioamaterski organizaciji.«
Drago Grabenšek je razporejen na delovno mesto sekretarja ZRS, v katalogu del in nalog pa med drugim piše:
»
Organizacijska enota ZVEZA RADIOAMATERJEV SLOVENIJE moje opombe
Naziv del sekretar ZRS
Naziv delokroga, ki jih delavec neposredno vodi strokovni delavec za organizacijo in vodenje dela strokovnih služb za potrebe ZRS in radioklubov
Naziv delokrogov, ki jih
delavec neposredno vodi vodi in koordinira delo vseh služb in delavcev, ki imajo z ZRS sklenjeno kakršnokoli pogodbo o delu
Minimalna starost delavca
za izvrševanje del in nalog ni omejitve
Zahteve za opravljanje del in nalog - višja izobrazba z delovnimi izkušnjami
- aktivno znanje slovenskega in angleškega jezika
- smisel za samostojno delo
- poskusno delo 6 mesecev -
Zahtevana praksa 5 let izkušenj pri delu v radioamaterstvu
Opis - vodenje strokovnih služb ZRS
- strokovna opravila za ZRS
- finančna opravila za ZRS
- opravljanje administrativnih poslov ZRS
- sodelovanje pri pripravi letnih in srednjeročnih planov
- koordinacija del z radioklubi, državnimi organi in institucijami in drugimi organizacijami
- opravljanje drugih nalog, ki so potrebne za nemoteno poslovanje
- skrb za posodabljanje poslovanja
- skrb za arhiviranje dokumentacije -
Sposobnost za opravljanje del sposobnost za samostojno opravljanje del v skladu z zakonodajo, predpisi in nalogami, ki jih odrejajo predsednik, upravni odbor in ostali organi ZRS
Odgovornost za pravilno opravljanje dela zahtevna opravila, potrebna je velika samostojnost, prizadevnost in organizacijska sposobnost.
Umske obremenitve delo opravlja samostojno
Napor pri delu obremenitve so prisotne
Delovne okoliščine delo je v zaprtem prostoru, umetna razsvetljava, vsakodnevno nastopajo posebni pogoji ob urejanju zadev
Napor v odnosih z ljudmi stiki z predsednikom ZRS, ostalimi organi ZRS, z državnimi organi in drugimi institucijami.
Nevarnost nezgod minimalna
Sami ocenite, ali je s svojim delom dokazal, da je primeren za to delovno mesto. Naj povem nekaj razlogov.
1. seja UO ZRS
Sklep štev. 14:
»3. Vsi zaposleni na ZRS zaradi ocenitve stanja in morebitne racionalizacije dela (redno ali pogodbeno oziroma vsi, ki v prostorih ZRS opravljajo kakršno delo - razen funkcionarjev) pišejo dnevna poročila o opravljenem delu in jih oddajajo enkrat tedensko, najkasneje v ponedeljek za pretekli teden.« Sekretar je večkrat zavrnil nalogo in je ni opravljal.
5. Vse finančne izdatke odobri predsednik ZRS oziroma po njegovem pooblastilu eden od treh podpredsednikov ZRS. Brez podpisa enega od navedenih na finančnem dokumentu, strokovna služba ZRS plačila ne sme izvršiti. Poglejte finančno dokumentacijo in se prepričajte, tudi nadzorni odbor!
6. Sekretar je zadolžen za osebne kontakte z radioklubi, spremlja dogajanja in o tem redno obvešča upravni odbor. V roku šestih mesecev je treba opraviti pogovore in pripraviti poročila za vse klube, čalne ZRS. Tega se niti dotaknil ni!
Sklep štev. 15: Pripravi se vsebinsko poročilo o problematiki CQ ZRS, z vsemi elementi, ki zadevajo glasilo (priprava gradiva, tiskanje, distribucija, delo uredniškega odbora, sodelavci pri izdajanju glasila, finančna konstrukcija; predlogi za spremembe vsebinske zasnove glasila, vpis v register javnih medijev idr.) - koordinator za pripravo poročila o problematiki CQ ZRS je S59AR. Rok je 31. avgust 2003. Ni opravil naloge!
Zapisnik 2. seje UO ZRS:
Ad 7.
Zaradi obsežnega dnevnega reda se ta točka prestavi na naslednjo sejo upravnega odbora ZRS. V krajši razpravi pa je upravni odbor ZRS pozval S59AR, da svoje naloge opravlja dosledno v skladu s sprejetimi sklepi, navodili in terminskimi roki, ki so določeni.
Zapisnik 3. seje UO ZRS:
Sklep štev. 50
S59AR pripravi podroben načrt do realizacije oziroma izdaje Priročnika za radioamaterje – rok: 10. december 2003.
4. seja UO ZRS
Sklep štev. 56
c) S59AR do 31. januarja 2004 pripravi podroben načrt za izdajo priročnika za radioamaterje.
Ad. 4.
S51BR je podal ostro kritiko na delo strokovne službe ZRS oziroma sekretarja ZRS in podrobno poročal o naročenih nalogah, ki jih S59AR kljub opominom S51BR ni izvršil. Ob tem je S51BR poudaril, da izrecno ne more sprejeti odgovornosti za finančno in materialno poslovanje ZRS, ker kljub zahtevam, nima vpogleda v ta del poslovanja.
Po izredno dinamični razpravi o neizvršenih nalogah (obrazložitev je s poudarkom na precejšen obseg dela v strokovni službi ZRS podal tudi S59AR) je bil sprejet
Sklep štev. 60
S51BR, S59AR in S57LSW se sestanejo in se podrobno pogovorijo o problematiki dela strokovne službe ZRS.
Zapisnik 1. izredne seje UO ZRS:
Sklep štev. 71:
Uredniški odbor CQ ZRS do 5. februarja 2004 pripravi programsko zasnovo glasila CQ ZRS. Strokovna služba takoj pripravi tudi vso ostalo dokumentacijo za registracijo glasila oziroma za vpis v register medijev.
Zapisnik 5. seje UO ZRS:
Sklep štev. 79:
Uredniški odbor CQ ZRS mora do konca marca 2004 pripraviti programsko zasnovo glasila CQ ZRS in jo predložiti UO ZRS.
Sklep štev. 80:
Ker ni bil narejen zapisnik sestanka predstavnikov UO ZRS z avtorji in recenzentom Radioamaterskega priročnika, UO ZRS sprejema ustno poročilo S57LSW in S51BR. Z avtorji in recenzentom se podpiše pogodba o avtorskem delu, ekipa pa se je obvezala, da bodo gradivo predali ZRS najkasneje do konca aprila 2004.
Sklep štev. 85:
a) Strokovna služba ZRS izplačuje vse obveznosti ZRS šele po predhodni odobritvi S51BR oziroma z njegove strani pooblaščene osebe. Vse finančne izdatke (naročila, ponudbe, ...) mora predhodno odobriti predsednik. Po potrebi se posvetuje z UO ZRS
b) S57LSW se pooblašča za spremljanje in koordinacijo dela strokovne službe ZRS.
c) Sekretar ZRS mora na podlagi podpisane izjave do 20. marca 2003 vso finančno dokumentacijo uskladiti oziroma dopolniti v skladu z veljavnimi predpisi v Republiki Sloveniji.
6. seja UO ZRS:
Ad 1. in Ad 2.
a) S51BR je podal vsebino zapisnika 5. seje upravnega odbora ZRS, s poudarkom na sprejetih sklepih – ugotovitve: realizirana nista sklepa štev. 79 in štev. 85.c (uredniški odbor ni pripravil programske zasnove glasila CQ ZRS; strokovna služba ni uskladila oziroma dopolnila finančne dokumentacije za leto 2003 v skladu z veljavnimi predpisi).
b) S51BR je predstavil predlog zapisnika 2. izredne seje UO ZRS in tudi poročal o sestanku s predsednikom nadzornega odbora ZRS (S51BR, S57LSW, S52PL in S59AR).
Po tem je sledila izčrpna in izredno dinamična razprava v zvezi s finančnim poslovanjem ZRS za leto 2003 (izvršena prijava na DURS; dokumentacija za avtorske honorarje je naknadna in datumsko neustrezna, še vedno neurejena s strani strokovne službe), delovanjem upravnega odbora ZRS in neažurnim delom strokovne službe ZRS oziroma neizpolnjevanjem sklepov upravnega odbora ZRS. Obravnavana je bila tudi problematika delovanja QSL biroja ZRS in izdaje priročnika za radioamaterje. Med razpravo je S54A podal pisno izjavo o odstopu s funkcije podpredsednika ZRS in člana upravnega odbora ZRS ter zapustil sejo. Upravni odbor se je seznanil tudi z vsebino razgovora S51BR in S57LSW ter predsednika nadzornega odbora ZRS s S59AR v Radečah.
Po končani razpravi so bili sprejeti
Sklep štev. 94: Upravni odbor ZRS se je podrobno seznanil z nastalo situacijo v zvezi s problematiko finančne dokumentacije za leto 2003 in nalaga strokovni službi ZRS, da do 30. aprila 2004 le-to uredi v skladu z veljavnimi predpisi.
Sklep štev. 95: Upravni odbor ZRS ugotavlja, da dosedanji sodelavec v QSL biroju ZRS ni pripravljen nadaljevati dela na podlagi podjemne pogodbe v višini predvidenega zneska po finančnem načrtu ZRS za leto 2004. Strokovna služba ZRS je zadolžena, da poišče začasno rešitev za dela v QSL biroju in o tem obvesti upravni odbor ZRS; za trajnejšo rešitev se za dela v QSL biroju objavi razpis za opravljanje del.
7. seja UO ZRS:
Ker strokovna služba ni pripravila ustreznih gradiv, se točka v zvezi z glasilom CQ ZRS umakne z dnevnega reda seje.
Ad 1.
S57SRB je podal vsebino zapisnika 6. seje upravnega odbora ZRS, s poudarkom na sprejetih sklepih - ugotovitve: sklepi so realizirani, razen sklepa štev. 94 (finančna dokumentacija za leto 2003 še ni povsem urejena/podpisi avtorskih pogodb).
Ad 5.
S57SRB je izpostavil problematiko delovanja UO ZRS do volilne konference ZRS, še posebno pa je tudi v imenu S57LSW poudaril nezadovoljstvo nad delom strokovne službe ZRS. Med drugim je prisotne seznanil z odločitvijo, da se ponovno opravi obračun izplačanih sredstev za delo v QSL biroju v letu 2004 v skladu s pravili podjemne pogodbe. Sledila je dinamična razprava, v kateri je Drago Bučar napovedal, da bo v kratkem sklican tudi nadzorni odbor ZRS.
Sklep štev. 116:
Za naslednjo sejo UO ZRS S57SRB in S57LSW pripravita podrobno poročilo o delovanju strokovne službe ZRS.
To je samo nekaj bolj kričečih primerov, zakaj je onemogočeno normalno delovanje UO ZRS. Obstajajo pa še dokumenti z razgovorov s strokovno službo in drugi dokumenti, ki si jih lahko ogledate v arhivu ZRS.
Omenil bi lahko še več primerov:
* lektoriranje na ATRP,
* zavajanje pri pripravi priročnika, ko se je na skupnem sestanku izkazalo, da Drago Grabenšek ni pripravil gradiva,
* kompliciranjem pri izdaji priročnika, ko so v tiskarni prosili, da Drago Grabenšek v primeru morebitnih kasnejših sodelovanj ne kontaktira z njimi,
* laganjem na seji nadzornega odbora, da ni prejel odločbe o dopustu,
* podpisovanje finančnih dokumentov (npr. št. servis),
* nedelovanje uredniškega odbora, za kar nosi izključno odgovornost Drago Grabenšek,
* še vedno ni računov za naročene radioamaterske priročnike, nekateri so jih prejeli šele minuli teden,
* kljub zahtevam še vedno ni pripravljenih avtorskih pogodb za CQ ZRS in pogodb za druga dogovorjena dela, …
In še bi lahko našteval. Morda bi kaj dodal tudi Srečko Janžekovič.
Iz vsega navedenega in po temeljitem razmisleku sem se odločil, da je mojega časa, dela in energije škoda za delo na ZRS oziroma za sodelovanje s človekom, ki noče in ne zna delati, ki zavrača delovne naloge, ki jih opravlja površno ali po svoje, ... Zato izjavljam:
1.
Ugotavljam, da je nadzorni odbor preprečil ureditev finančne dokumentacije v skladu s predpisi in sklepi UO ZRS, zato prevzema vso morebitno odgovornost za nepravilnosti ali napake.
2.
Glede na nekorektno in nedosledno izpolnjevanje delovnih obveznosti predlagam, da ustrezni organi ZRS ocenijo kršitve delovnih obveznosti Draga Grabenška.
3.
Predlagam, da se izbere revizijsko hišo, ki bo pregledala finančno poslovanje v času našega mandata oziroma v času po 1. januarju 2003, za kar z zaključnim računom verjetno prevzema odgovornost sedanje vodstvo ZRS.
4.
Odvzemam vsa pooblastila sekretarju ZRS za finančno in materialno poslovanje ZRS dokler se ne določi osebo, ki bo skrbela za zakonitost in pravilnost delovanja, hkrati pa zahtevam, da odslej poslovanje ZRS redno spremlja nadzorni odbor in zanj tudi odgovarja.
5.
Ugotavljam, da je Drago Grabenšek glavna ovira za nadaljnji razvoj radioamaterske organizacije, saj s svojimi zastarelimi nazori in metodami dela zavira razvoj novih radioamaterskih dejavnosti.
6.
Ob več kot 20 mio proračunu organizacije, ki gre večidel iz žepov radioamaterjev nimam vesti, da bi za nedelo porabljali milijone, po drugi strani pa se zanemarja razvoj organizacije in radioamaterskih dejavnosti.
6.
Sporočam nepreklicno dejstvo, da od tega trenutka odstopam z mesta predsednika ZRS in se zahvaljujem vsem posameznikom, ki so se v času mojega mandata vrnili v ZRS in vsem tistim, ki so radioamaterski organizaciji iskreno želeli hiter napredek in razvoj.
Rudi Bregar, S57SRB
[url][/url]