Pozdravljeni,
Trenutno se nahajam v bazi na letališču Ajaccio, Korzika (TK).
Skupaj s 60 pripadniki začasne strukture Civilne zaščite RS imamo nalogo očistiti kraj letalske nesreče na gori San Pietro, kjer je leta 1981 v Adriinem letalu umrlo vseh 180 potnikov in članov posadke. Same podrobnosti o nesreči, kot tudi zadnje informacije o dogajanju so dostopne vsepovsod, zato je moj namen pisanja tega prispevka usmerjen drugam, v ozadje dogajanja, katerega mediji ne vidijo, je pa bistvenega pomena za uspešno izpeljavo takšne akcije. Verjetno ste že ugotovili, da imam namen vsaj približno, na kratko opisati organizacijo radijskih zvez.
Bazo imamo kot sem že napisal na letališču v Ajacciu, ki je od gore San Pietro (mesto trka) oddaljena cca. 24 km zračne linije. Vrh gore je visok približno 1367 m ASL, vendar z bazo ni v vidnem polju, ne vrh, še manj pa lokacije, kjer je glavnina ostankov letala. Teren je na Korziki zelo razgiban in za radijske zveze zelo zahteven.
Radijske zveze sva tako s kolegom (v odpravi sva 2 vezista) razdelila na tri nivoje oziroma bolje rečeno na podlagi potreb na tri različne vrste zvez.
Prva je komunikacija med bazo in ekipami na terenu, ki poteka prek digitalnega repetitorja Motorola MotoTRBO oziroma dveh repetitorjev, ki delujeta na isti frekvenci in sta postavljena na različnih lokacijah.
Prvi glavni repetitor je postavljen na gori Punta Cozzaneciu (1060 m ASL) in ima vlogo primarnega repetitorja. Zelo dobro pokriva območje naše baze, hotela in seveda delovišča na gori. Ponavadi imajo najboljše lokacije vedno kakšno pomanjkljivost. Punta Cozzaneciu ima tako dve slabosti. Prva slabost je, da je vrh težko dostopen, saj do vrha hriba od zadnje ceste po težko prehodnem terenu, kozja pot (skale, teren gosto poraščen z grmovjem) potrebuješ 1,5 ure hoda. Druga velika pomanjkljivost pa je, da na hribu ni električnega omrežja, zato vsakodnevno z agregatom polnimo akumulatorje, ki napajajo repetitor. Pri transportu nama, zato večkrat pomaga vojaški helikopter Cougar, ki naju odlaga 150 metrov pod vrhom in je tudi pripeljal vso potrebno opremo na hrib (repetitor ima skupaj z akkujem cca. 70 kg). Zadnje dni zaradi slabega vremena helikopter ni mogel pristati ali vsaj zalebdeti nad krajem kjer naju ponavadi odlaga, zato sva se kljub močnemu dežju že večkrat odpravila peš na vrh.
Druga lokacija teh slabosti nima, vendar dosti slabše pokriva omenjeno območje, še posebej grape na gori, kjer je glavnina ostankov letala. Poleg slabše lokacije za naše potrebe sva na tej lokaciji naletele tudi na težave z motnjami. Po meritvah katere sem opravil na sami lokaciji je bilo ugotovljeno, da nam RTV stolp v neposredni bližini povzroča degradacijo, ki je bila večja od 20 dBm. Na pomoč je priskočil Patrick, TK5EP, ki nama je zagotovil bandpass filter s katerim smo težavo odpravili. Patrick pa nam ni pomagal samo z bandpass filtrom. Zagotovil nam je tudi ključe vseh objektov (3) v katerih imamo nameščeno svojo opremo, dva repetitorja in snemalno napravo. Brez pomoči radioamaterjev bi bilo zelo težko in zelo sem vesel, da je Patrick odgovoril na moj mail in ugodil prošnjam za namestitev naše opreme na njihovih lokacijah.
Repetitorja torej delujeta brezhibno. MotoTRBO repetitor oziroma sistem omogoča, da na isti frekvenci lahko delujeta dva uporabnika istočasno, omogoča tudi privatni klic, pošiljanje kratkih sporočil, skupinski klic, preverjanje ali je željena postaja v dometu itd. Zaenkrat mi je sistem zelo všeč in se zares dobro obnese.
Druga vrsta zveze je simpleks digitalna zveza, katero uporabljajo za medsebojno komunikacijo na sami gori.
Tretja komunikacija pa je analogna, FM, katero uporablja helikopter za zvezo z ekipo na tleh in z bazo.
V uporabi imamo torej en dupleksni ter dva simpleksna kanala, katerih frekvence so nam pred našim odhodom dodelile francoske oblasti. Delujemo v VHF 2m območju.
Poleg radijskih zvez sva s kolegom zadolžena tudi za internet in ostale komunikacije v bazi.
S sabo imam tudi radioamatersko opremo katero zaradi pomanjkanja časa, delamo 12 ur dnevno, nimam ne časa ne volje postaviti. Ko pa imam voljo in čas pa so hudi nalivi.
Tako, naj bo to zaenkrat vse. Lepo se imejte in se oglasim kaj po 29-em maju, ko se vrnemo v Slovenijo.