Stran 1 od 1

Sidranje antenskega droga

OdgovorObjavljeno: 16 Jul 2007, 23:04
Napisal/-a S56ZDB
Imam nekaj praktičnih problemov, ki jih želim rešiti na najbolj primeren način.

Zatorej me zanima naslednje:

- kateri strojni elementi se uporabljajo pri sidranju antenskega droga,
- zlasti, ali se raje prakticira sidranje z jeklenico (kakšnega premera) ali z kako vrvjo,
- kaj odloča o tem ali se sidra na tri ali na štiri točke,
- kakšen "španer" naj uporabim (ali z kljuko na enem koncu, ali naj bosta raje oba konca zaprta z polno bitvo),
- kako pritrditi vse skupaj na poševni strehi?

Razpišite se..

73

S56ZDB, Darko

OdgovorObjavljeno: 20 Jul 2007, 12:10
Napisal/-a S51AY
Darko, povej malo več...

- kako visoki drog, kakšnega premera bi postavil
- kaj bi dal na njega (kakšno, kako veliko anteno)
- tip strešne kritine
itd.
Brez teh podatkov ti ne bo mogel nihče "koristno" odgovoriti.

opis

OdgovorObjavljeno: 20 Jul 2007, 15:36
Napisal/-a S56ZDB
S51AY napisal/-a:Darko, povej malo več...

- kako visoki drog, kakšnega premera bi postavil
- kaj bi dal na njega (kakšno, kako veliko anteno)
- tip strešne kritine
itd.
Brez teh podatkov ti ne bo mogel nihče "koristno" odgovoriti.


Zares gre za eno tako konstrukcijo za katero sploh ne vem ali je smiselna ali ne. Raziskujem možnosti.

Strešna kritina je Tondach Landdach opečnata kritina. Skozi je na ustrezen način že narejena odprtina ustreznega premera za krajši drog, Al cevi, premera 50 mm (debeline stene 1,5 mm) dolžine cca. 3 m.

Ta drog nameravam pritrditi na dveh konci pod streho (v dolžini cca. 0,5 m - 1 m), tisto kar seže zgoraj pa nameravam, tako kot sem spraševal, sidrati s ustreznimi elementi za pritrditev na vrhu droga.

Ta cev bo imela dvojno vlogo.

Prvič, naj bi bila pri dnu nosilec za obstoječo satelitsko anteno in/ali še kako sprejemno anteno tipa discone (diskcone), ter eno wlan zvezo.

Druga funkcija takšne cevi pa naj bi bila vodilo za notranjo, nekoliko tanjšo, a prilegajočo se cev dolžine 6 m (za zdaj Al cevi premera 45 mm, debeline stene 2 mm).

Ta cev se lahko poljubno dvigne ali spusti, odvisno od vremenskih razmer in delovnih zahtev. Razlika med dvema položajema (zgornji-spodnji) je okrog 2,5 m.

To cev je mogoče tudi zarotirati kar omogoči tudi spremembo smeri (azimuta) katerekoli usmerjene antene, ki bo nekoč na drogu.

Za zdaj, sicer, usmerjene antene še nimam in gre le za pripravo droga. Kar pa bo šlo gor takoj je vertikalka.

Zdaj, fajn bi bilo, da bi čim prej dobil kako informacijo o tem ali je taka postavitev droga (drogov) pametna, neumna, smiselna ali nesmiselna.

Nekje spotoma sem imel v mislih celo avtomatiziranje dvigovanja notranjega droga in/ali rotacije droga, a za zdaj bi se raje usmeril na osnovni koncept.

Za konec. Na vrhu stebra, ko in če bi zadeva bila opremljena s rotatorjem (zunanjim, ali notranjim, pod streho) bi se mi zdelo fajn koaksijalno s usmerjeno anteno namontirati TV kamero (webcam), da lahko neposredno na zaslonu gledam vzdolž beama v smeri v kateri bo le-ta obrnjen. Na splošno me zanima če je to že kdo naredil in/ali je to fajn, ali krneki (I will do it, though)?

73 de s56zdb

Re: opis

OdgovorObjavljeno: 20 Jul 2007, 16:51
Napisal/-a s57wos
Druga funkcija takšne cevi pa naj bi bila vodilo za notranjo, nekoliko tanjšo, a prilegajočo se cev dolžine 6 m (za zdaj Al cevi premera 45 mm, debeline stene 2 mm).

Ta cev se lahko poljubno dvigne ali spusti, odvisno od vremenskih razmer in delovnih zahtev. Razlika med dvema položajema (zgornji-spodnji) je okrog 2,5 m.

To cev je mogoče tudi zarotirati kar omogoči tudi spremembo smeri (azimuta) katerekoli usmerjene antene, ki bo nekoč na drogu.
73 de s56zdb


Zdravo ..

Vse si si lepo zamislil, nisi pa pomislil na padavine. 6m cev kar lepo nabira na sebi padavine, ki se morajo nekam stekat. Med nosilno cevjo, in cevjo, ki jo imas namen spuscat in dvigovat ter rotirat, pricakuj zamakanje padavin. Kaksno tesnenje pa zopet potegne za sabo drugacne probleme.

Lp.
Srecko
S57WOS

Re: opis

OdgovorObjavljeno: 20 Jul 2007, 20:27
Napisal/-a S56ZDB
s57wos napisal/-a:
Druga funkcija takšne cevi pa naj bi bila vodilo za notranjo, nekoliko tanjšo, a prilegajočo se cev dolžine 6 m (za zdaj Al cevi premera 45 mm, debeline stene 2 mm).

Ta cev se lahko poljubno dvigne ali spusti, odvisno od vremenskih razmer in delovnih zahtev. Razlika med dvema položajema (zgornji-spodnji) je okrog 2,5 m.

To cev je mogoče tudi zarotirati kar omogoči tudi spremembo smeri (azimuta) katerekoli usmerjene antene, ki bo nekoč na drogu.
73 de s56zdb


Zdravo ..

Vse si si lepo zamislil, nisi pa pomislil na padavine. 6m cev kar lepo nabira na sebi padavine, ki se morajo nekam stekat. Med nosilno cevjo, in cevjo, ki jo imas namen spuscat in dvigovat ter rotirat, pricakuj zamakanje padavin. Kaksno tesnenje pa zopet potegne za sabo drugacne probleme.

Lp.
Srecko
S57WOS


Hvala za pomislek, toda ta del je že zadovoljivo rešen.

Omejitev, ki je moja rešitev predvideva pa je le v tem, da v dežju antena ne bo v dvignjenem ampak v spuščenem položaju.

Na notranjem drogu je že nameščena kapa-dihtunga take primerne oblike, da v spuščenem položaju lepo zapre in iz zunanje strani objame spodaj ležeči zunanji drog.

Nasprotno, če bi se odrekel vlogi zunanje cevi kot nosilca za anteno (satelitsko in sprejemno), ter če bi zagotovil pokončnost tega nosilca tudi brez sidranja, tedaj bi lahko zagotovil neprepustnost za dež tudi v dvignjenem položaju tako, da bi na notranjo cev dodatno namontiral še plastično cev dolžine cca 2,5 m in notranjega premera vsaj 52 mm (lahko je tudi več)tako, da bi v katerem koli položaju notranjega droga plastična cev pokrivala celoten 50 mm nosilec.

Sama notranja cev na vrhu ima, seveda, plastično kapo, ki zapira sam vrh droga. Tudi druge poti (vmes med strešnikom in 50 mm drogom) so za dež neprepustne.

73 de s56zdb

Ura s kazalci za antene

OdgovorObjavljeno: 23 Jul 2007, 06:37
Napisal/-a S56ZDB
Hmm, kdorkoli? Karkoli?

Vmes sem se spomnil še ene možnosti. Montaža droga, kot sem se je domislil morda niti ni tako slaba ideja na sploh.

S ustrezno mehaniko (in zagotovljenim tesnenjem, kakopak) je možno v eno zasidrano nosilno cev vstaviti več notranjih cevi drogov, ki pa lahko rotirajo neodvisno druga od druge.

Možna uporaba takšne rešitve bi bila, če bi vsaki od notranjih cevi zagotovili tudi ustrezni rotator bod ostrešjem ob vznožju cevi, da bi lahko na enem drogu sobivale dve ali celo več usmerjenih anten, ki pa bi jih bilo mogoče poljubno obračati, ne glede na to v kakšni smeri je kaka druga od anten.

Dejansko gre za podobno mehansko izpeljavo nosilca, kot je tisti za kazalce v navadni uri s kazalci, le povečano.

OdgovorObjavljeno: 23 Jul 2007, 07:29
Napisal/-a s55z
Tudi sam sem podobno razmišljal - več cevi ena v drugi in uležajene. Problem nastane pri montaži rotatorjev (verjetno bi bilo treba namestiti specialne rotatorje z zobniškim prenosom, polžem ali verigo, pa na vsako cev namestiti senzorje za smer (rotacijske dajalnike, lahko tudi linearne, ali potenciometre)), pa s pričrvstitvijo cevi z ležaji, ki morajo nositi tudi težo posameznega antenskega sistema, kar zadevo precej zakomplicira. Pri današnjem pomanjkanju časa se mi z zadevo ne da igrati, za domačo uporabo pa itak ne potrebujem več kot en vrteč sistem (razen seveda, če bi bil hud kontestar na dobri lokaciji in bi delal z več sistemi, ampak to je že druga zgodba, hi). Bi pa bila takšna varianta odlična za klube z več postajami (in operaterji) za nemoteno delo na različnih bandih...

Skratka, pri pomanjkanju prostora za kakšen konkreten stolp na domači lokaciji sem tudi sam začel resno razmišljati o fiksno montirani cevi višine kake 2 - 3 m nad slemenom z navarjenimi lestvicami (ali kaj podobnega) in uležajeno cevjo skozi to fiksno cev. Pod streho imam ravno toliko prostora, da lahko pričvrstim fiksno cev in namestim pod njo klasičen rotator. Za preprečitev dostopa vode v fiksno cev bo tik nad vrhom navarjena kapica na gibljivo cev, ki bo seveda na vrhu prav tako imela čep s strehico. Kako se pa fiksno cev namesti in "zadihta", ve pa vsak "špenglar", ki zna postaviti drog za električno napeljavo na streho...

Sidranje? Če bo ostrešje še dovolj zdravo, mi verjetno tudi posebej sidrati ne bo treba ....