Stran 1 od 2

Hardy-plošča za anteno

OdgovorObjavljeno: 07 Sep 2015, 10:46
Napisal/-a s57zl
Razmišljam že kar nekaj časa o Hardy-plošči in zavori nad rotatorjem. Zadeva bo v svoji kletki v vrstnem redu: plošča - rotator - uležajena plošča z varovalom teže na rotator - zavora na ferode (radio klub cerkno :-) ) - hardy plošča - uležajena plošča z varovalom, če strga hardy ploščo - antena nosilec z varovalom, da antena ne dol pade. Zanima me, kako hardy ploščo dat; ali made at home ali kupljeno od kakega vozila??

Hardy ploščo sem dal nad zavoro zaradi močne burje pri nas, mislim, da antena v tem primeru mora malo dihat..dolžina yagi antene 6m.

Kletka bo prenosljiva, možna uporaba tudi na kakem drugem stebru.

Prosim za mnenja po načelu: Več glav več ve! :-)

Re: Hardy-plošča za anteno

OdgovorObjavljeno: 08 Sep 2015, 00:24
Napisal/-a S57W
Hardy-plošča za anteno imenuješ verjetno dve plošči, ki naj bi bila v tvojem primeru nad zavoro, med njima so štirje gumi nosilci ki prenašajo:
1.) sile vetra ki premikajo anteno in z njo mast (tj. vertikalno nosilno cev antene), ki povzročijo torzijo - "zvijanje masta"
2.) sile ki nastanejo ob vklopu rotatorja - ko le-ta sprosti zavoro (npr HAM IV ali T2X) in začne vrteti;
3.) sile ki nastanejo ob izklopu rotatorja - ko se rotator ustavi in vklopi zavoro (če jo rotator ima);
Temu sklopu rečem malo drugače in sicer "šok absorber". Šok absorber je v mojem primeru pritrjen med rotatorjem in med mastom (mast je 2 x uležajen; ležaja mast tudi nosita).
Na središče spodnje plošče šok absorberja je privarjena cev, ki je pritrjena dol v rotator ( v mojem primeru je rotator CD-45 z dvemi u objemkami) na središče zgornje plošče šok absorberja pa je privarjena cev, ki je povezana naprej gor z mastom.
Je pa še ena varianta šok absorberja: pri tej varianti gre iz spodnje plošče cev naprej podaljšana --> v cev, ki je nad zgornjo ploščo. V tem primeru se plošči vrtita popolnoma v isti osi, ker sta "povezani" - cev v cevi. V tej tretji varianti bi bilo potrebno rešiti še ustrezen sistem mazanja, (npr mazanje z mastjo skozi nipelj in ustrezno rešeno, da ne bi mast stekla ven ob visokih poletnih temperaturah).. Je pa to tretjo varianto "šok absorberja" opisal Frane S59AA v enih od "SCC Novic", v številki v enem od prvih letnikov (1995?).

Lp, Igor S57W

Re: Hardy-plošča za anteno

OdgovorObjavljeno: 08 Sep 2015, 05:28
Napisal/-a s57zl
ja, na to za zadevo sem mislil...tale tretja varianta mi je zanimiva ker če prav razumem deluje tudi kot neka varovalka, tudi pri poškodovanju šok absorberja in mast ostane na svojem mestu (še vedno upet na dveh mestih, res da brez funkcije rotiranja). Bom natančneje pogledal kako je to zamišljeno.
Hvala za nasvet.

Re: Hardy-plošča za anteno

OdgovorObjavljeno: 08 Sep 2015, 19:27
Napisal/-a S57W
Pri tej tretji varianti "šok absorberja" je možno zamenjati vsak gumi nosilec od štirih komadov - vsakega posebej neodvisno (ker je od vsake luknje v obeh ploščah kamor je privit gumi nosilec, material izrezan oz. izrezkan diagonalno v kot plošče).

Lp, Igor, S57W

Re: Hardy-plošča za anteno

OdgovorObjavljeno: 08 Sep 2015, 19:48
Napisal/-a s55o
Postavitev, kot bi po moje morala biti na prostorih, kjer je močan veter:
Na vrhu stolpa - Ležaj (olajša vrtenje in "nosi" težo anten in masta)
Pod njim na primerni razdalji (vsaj 1m) - Puša (del iz plastične mase, ki ne dopušča gibanje levo desno in torej se te ne prenašajo na rotator)
Rotator
Po potrebi pod rotatorjem šok absorber (iz vzrokov, kot so jih navedli pred mano).

lp
B

Re: Hardy-plošča za anteno

OdgovorObjavljeno: 08 Sep 2015, 22:09
Napisal/-a s54mtb
Kaj pa če daš cel stolp na leno Suzi?

Re: Hardy-plošča za anteno

OdgovorObjavljeno: 10 Sep 2015, 08:30
Napisal/-a S55SR
Hmmm... Fizika in praksa kažeta drugače. Šok absorber mora biti MED anteno in rotatorjem (obračalcem). Primer najdeš v avtomobilski industriji pri avtomobilih z zadnjim pogonom, kjer je prirobnica (po primorsko giunta) med polosovino in menjalnikom in ima funkcijo ščitenja menjalniškega mehanizma. Polos je togo vpeta v menjalnik zaradi čimmanjšis izgub pri prenosu moči in zaradi enostavnosti zamenjave šibkega člena (ja, namerno vstavljenega med kolo in menjalnik). Torej naj bo ta t.i. šok absorber med cevjo in rotatorjem, da zaščitiš zobnike v rotatorju hkrati pa mora to biti tudi najšibkejši člen, ki se bo, v primeru premočnega sunka odtrgal in tako zaščitil anteno in rotator. Kabel, ki vodi do antene je tu pač nujno na udaru in je, ponavadi, najcenejši element v verigi. Kar se tiče zavore, v primeru, da jo rotator sam nima, bi bilo najbolje, če je, zopet, med rotatorjem in prirobnico, torej nad rotatorjem. Ker mora biti zaradi funkcije zaviranja togo vpeta, bo še dodatno ščitila rotator pred sunki. Torej, na kratko, prirobnica MORA biti najšibkejši člen v verigi.

Re: Hardy-plošča za anteno

OdgovorObjavljeno: 10 Sep 2015, 09:28
Napisal/-a S52DK
Hoj!

Pristopov je očitno več. Obstajajo elstični elementi, ki se montirajo pod rotatorjem, torej med osnovnim pritrdiščem rotatorja in rotatorjem. Ta zadeva je vsekakor zanimiva. Drugi pristop je, da se elastični element montira med rotatorjem in nosilnim drogom. V našem RK je ta elastični člen izredno močna gumijasta cev, ki že leta opravlja svojo funkcijo. Rese je, da v Mariboru ni takšnega vetra kot na Primorskem.

Moje mnenje je, da se morajo za določeno vrsto anten in seveda geografsko območje uporabiti primerni rotatorji. Torej večja antena, višje vetrne hitrosti, večji (in dražji) rotator. Nikakor ne sme biti rotator poddimenzioniran in to naj bi absorbiral elastični element. To je enako kot v menjalniku, slej kot prej bo "crknil" tudi menjalnik, ne samo elastični element oz. v primeru kontuiniranih okvar elastičnega elementa bomo več ali manj stali in plačevali draga popravila.

Začetni in končni vrtilni moment bi se dalo zelo učinkovito upravljati z mehkim zagonom in ustavljanjem.

Re: Hardy-plošča za anteno

OdgovorObjavljeno: 10 Sep 2015, 10:06
Napisal/-a s57zl
Zanimiva diskusija, ja, zadeva je v fazi izdelave..švasanje itd :-), bom pa naredil takole: pogon antene bo vpet na obstoječ sidran drog 7.5m. Tri metre od tal bo rotator, takoj nad njim mehanska zavora, potem hardy plošča (doma narejena, kupljene gumice z vijaki), potem sidro z ležajem za mast, pa še pod vrhom eno sidro z ležajem za mast. Mast bo rosfraj fi 40mm (je drag, ampak...). Antena bo na 9m višine 11 element yagi 2m ssb. Za fm imam x510n, za kv bo pa beam 14 21 28 na 12m dvižnem stolpu, da anteno lahko, ko je krizno vreme dol poberem :-), je pa še montiran žični multi band dipol g5rv. Postaja ic718 in ic 275h..za hamleta dovolj za prvo leto. :roll:
Malo bo doprinesla še nadmorska višina švoh 650m :lol: .

Re: Hardy-plošča za anteno

OdgovorObjavljeno: 10 Sep 2015, 10:36
Napisal/-a S55SR
Namesto "hardy ploščice" pojdi na najbližji avto odpad in povprašaj za kako staro giunto od bolhe ali fičota. Če boš srečne roke, boš še polosovino zraven dobil pa še boben in zavorne čeljusti zraven.
Cena? Prava sitnica... 10 €

Re: Hardy-plošča za anteno

OdgovorObjavljeno: 10 Sep 2015, 14:16
Napisal/-a S57UHX
Ti se ne zdi, da je giunta malo premalo elastična za ta namen?

Re: Hardy-plošča za anteno

OdgovorObjavljeno: 10 Sep 2015, 16:57
Napisal/-a s57zl
Ja giunta je premalo elastična, pa polosovine in zavorne čeljusti so odvečen balast. Bom poslikal, ko bo narejeno, zavora bo uho in pero antena bo pač morala biti vedno v isti poziciji za zaklep, ko bodo neurja pač bo kar bo samo v eni smeri :-), ...saj tudi na ferode ne skačeš vedno ven zakljukat anteno, ko jo obrneš v željeno smer.

Re: Hardy-plošča za anteno

OdgovorObjavljeno: 10 Sep 2015, 17:00
Napisal/-a S55SR
s57zl napisal/-a:Ja giunta je premalo elastična, pa polosovine in zavorne čeljusti so odvečen balast. Bom poslikal, ko bo narejeno, zavora bo uho in pero antena bo pač morala biti vedno v isti poziciji za zaklep, ko bodo neurja pač bo kar bo samo v eni smeri :-), ...saj tudi na ferode ne skačeš vedno ven zakljukat anteno, ko jo obrneš v željeno smer.


Ja in razni vetrovi pihajo vedno iz iste smeri. Burja in jugo pač ne pihata v isto smer.

Lahko pa zategneš ročno!

Re: Hardy-plošča za anteno

OdgovorObjavljeno: 11 Sep 2015, 07:17
Napisal/-a s55o
ti. "Giunta" se uporablja na Trstelju že vrsto let in kljub vetrovom 250km/h + ni nikoli popustila in rotator je najmanj pokvarjena stvar na tej lokaciji.
Dodatne infor glede fizične rešitve lahko iščete pri Aljoši S57MM ali Tadeju S52X.

lp
Boštjan

Re: Hardy-plošča za anteno

OdgovorObjavljeno: 11 Sep 2015, 11:11
Napisal/-a s51sk
Lahko kdo pripne kakšno sliko teh zadev, da lažje spremljam temo? :-?