Dragan, TNX za opis tvojega načina dela. Je zanimiv, meni pa verjetno ne bi odgovarjal. Jaz sem se nekako navadil na »SDR sistem« dela…
V CQ načinu večinoma vklopim še 100Hz filter (z makrom), po potrebi pa preklopim na 200Hz, ker nekateri pač niso točno na frekvenci, kar je pri PSK zelo pomembno. Pri PSK31 lahko preklopim tudi na 50Hz, za PSK63 je 100Hz prava širina ! Če signala ne more sprejemati, ker je prešibak, z naslednjim makrom vklopim Contour, ki ima frekvenco poudarjanja (+18 do +20 dB), nastavljeno točno na signal. To deluje na sprejemu nekako tako, kot »veliki linear« na oddaji… Ta makro tudi »potegne« frekvenco signal (preko CAT) že pri vklopu filtra (zaradi CW Pitch-a), vedno na isto frekvenco, tako so vse nadaljnje manipulacije s signalom enostavnejše. Tu ni dosti filozofije, edino funkcijo »Lock TX« moramo obvezno vklopiti, ko smo v zvezi, da ne bežimo po frekvenci. To naredi makro »CQ« (pri pobiranju pa makro za klic). Tisti, ki tega ne naredijo, so vsako relacijo na drugi frekvenci, kakor jim diktira AFC, ki ga imam tudi jaz stalno vklopljenega, da se ne jezim na »okomerce«. Omejujem ga z ozkim filtrom, korigiram pa ga lahko z miško. Ne pozabimo niti na makro, s katerim ponavljamo podatke že logirane zveze, pa seveda na makro »QSO before«, ki je vezan na makro RST #, lepo mu je pa dodati tudi uro tiste duple zveze…
Na pobiranju je pa tudi pri meni druga pesem. Gledam na 2,4 KHz širokem waterfallu, imam pa tudi makro za preklop na 4 KHz. Po potrebi. Pravi »mali SDR«… MixW ima svoj »band map«. To so zastavice s pozivnim znakom, različnih barv, kot je nastavljeno tudi v polju pozivnih znakov dekoderja. Čim neki znak preverim, ali je »dupe«, dobi zastavica pod njim ustrezno barvo (npr. rdeča za dupe). Enako se obarvajo tudi spoti iz clustra (avtomatsko). Tako potem gledam samo tiste signale, ki nimajo spodaj rdeče zastavice, ali sploh nimajo zastavice. Kliknem na signal, ga pokličem, ko sem pa v zvezi, že nagledujem naslednji signal in se z miško postavim nanj. Čim sprejmem QSL, že kliknem na novega »pacienta« itd. Na ta način držim rating pobiranja praktično enak, kot na CQ, včasih še višje. Tisto funkcijo »vlečenja«, ki sem jo omenil pri CQ načinu, imam tudi v posebnem makroju. Imenuje se Align. Ko sem pri pobiranju na robu waterfalla, stisnem Align, pa mi celi waterfall (tudi frekvenco postaje) potegne levo ali desno. Širino 4 KHz rabim bolj informativno, če ima smisla iti višje. Zvok je tam že malo previsok, pa ga TX poreže, tako da preden pokličem nekoga toliko višje, prej stisnem Align (ali pa tipko Magic). Če je tisti signal šibek, uporabim samo Magic tipko, ki že vsebuje Align, vklopi pa ozek CW filter. Po končai zvezi izklopim Magic in sem spet na "SDR". Postaje se med delom tako sploh ne dotaknem, razen, če je treba hitro zrolati VFO gumb, ali obrisati prah z displaya...
To je »na grobo« skoraj vse.
Zdaj sem verjetno povzročil več vprašanj, kot dal odgovorov… Kakšen CW filter ? Kakšen CW Pitch ? Kakšen Contour ? Kakšen Magic ? Kakšno vezo ima to s PSK ? Čisto sem vtrgan, kaj ?
Te stvari delujejo z
FT-2000. Za HA2EOA sem delal nekaj približno takega za
IC-746, vendar se lahko skrije pred FT-2000, pa neke stvari je treba potem še ročno nastaviti, ker se ne dajo preko CAT-a. Je pa kljub temu odlično. So ga kolegi klicali po tlf., kaj vse on sliši, oni pa ne... Če že nimaš Contourja, lahko z najožjim CW filtrom + audio filtri, dosti narediš.
Ta moj »izum« sem že pred leti krstil »Magic Button« (to ni za Magic band, to je resnično Magic). Vse se izvede s stiskom le ene funkcijske tipke (makra):
- Align 1340 Hz (tako mi je všeč)
- CW PITCH na 900Hz
- VFO A -> USB
- QUICKSPLIT ON
- VFOA = VFO B
- VFO A -> CW
- NARROW CW FILTER ON
- CW FILTER 100 Hz
- IF SHIFT +450 Hz (Pich je 900Hz…)
- WIDTH CENTER (16)
- AGC »MID«
Pa še neke nepomembne reči…
To je vse. Sprejemamo v CW, oddajamo na SSB, delamo v Split / Cross Mode. To pa samo zaradi tega, ker na SSB nimamo dovolj ostrih filtrov. Vse premaknitve so upoštevane. Dodatni makri so še za vklop Contourja (na 114), Align in Bandwidth - 4 KHz. Ostali makri so pač, kot je to za tekmovanja potrebno…
Sigurno sem še kaj pozabil, izpustil, za »publiko« pa bo dovolj